tlhIngan-Hol Archive: Fri Nov 19 12:29:58 1999

RE: loQ jIrop

jatlh Mike Crane:
> As I am new I feel I can say:
> ???

Welcome to the list, Mike. You've subscribed to the tlhIngan Hol (Klingon
Language) mailing list of the Klingon Language Institute. What you see below
is a conversation between two of the skilled Klingon speakers on the list.
Holtej is telling us about being sick, and charghwI' responds by urging
Holtej to see a doctor. This is just one of the many conversations that go
on in Klingon every day on this list.

My name is pagh, and I am the current Beginners' Grammarian for the list.
It's my job to help new people learn Klingon. Whenever you have a post you
want help with, mark it for my attention by putting KLBC in the subject
line.

The Klingon Language Institute (/) has an excellent page
for those just getting started with the Klingon language at:
/kli/starting.html. Give it a look.

jatlh Holtej:

> > > qaStaHvIS wej jaj jIrop.  'oy'qu' burghwIj.  'oy'qu'mo'
> > > jIQonglaHbe'.  Hergh Sar vItob, 'ach Qapbe'law'.
> > > *ginger* vIwaH, *licorice* vIwaH, vIychorgh puS
> > > vIwaH.  povam loQ jIpIvchoH, 'ach wej jIpIvchu'.  'ej
> > > jIpIvbe'taHvIS jIvumtaH.  jIDoy'qu', 'ach jIvumlaH.
> > > Sumchugh latlh vumwI', jIropmo' ropchoHbe' chaH.
> > > jIvumtaHvIS roD qa'vIn vItlhutlh, 'ach jIroptaHvIS bIQ
> > > vIychorgh je neH vItlhutlh.  ramvam jIQonglaHbe'chugh
> > > wa'leS Qel vISuchbej.
> > >
> > > jIbepbe'; jIQum neH.  bepbe' tlhInganpu'!

HoltejvaD jang charghwI':
> > DaH Qel yISuchbej. yIloSQo'! chaq Soj-tar DaSoppu'.
> > DuropmoHlaHbej Ha'DIbaH non 'ej Ha'DIbaH ghoQ rurmeH Ha'DIbaH
> > non *chemicals* chel Suymey law'.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ