tlhIngan-Hol Archive: Fri Jun 11 17:46:46 1999

RE: Klingon hanky-panky (KLBC)

jIjatlh:
>>nuq 'oS <SIy'loH>? pong 'oH'a'?

jatlh Carleton Copeland:
> De'qo' *Paramount Hol Guide*Daq vItu'.
> "seloh, SIy'loH: sexual intercourse (n)
> [From "Sins of the Father" (TNG)]" ghItlhlu'.
> vItobmeH mu'vam vIlo'.  luj.

It's probably best to avoid Paramount Hol unless we later see it used or
approved by Okrand.

>>>mu'ghom wejDIchDaq /'e'/ vInoplaHpu''a'?

>>nuq 'oH mu'ghom wejDIch'e' Daqelbogh?

>*QInwIj mu'tlhegh wejDIch* vIjatlhnISpu'.

DaH jIyajchu'.

>>tlhIngan Hol mu'ghomna' 'ay' 6.2.5 yInuD.

>tlhIngan Hol mu'ghomna' /KGT/ je' vIHutlh.
>qIb mIchvam SuylaHbe' vay'.

tlha'bogh jabbI'IDDaq mu'tlheghvam Qaghmey DalughmoHta'mo' vIbuSHa' jIH.
mu'tlheghlIj lugh vIqel neH.

Do'Ha'bej. tlhIngan Hol yejHaDvo' (KLI), latlh *Internet* ngevwI'vo'
(Amazon, Barnes & Noble, etc.) je paqvam Daje'laH, 'ach chaq SoHvaD waghqu'
qoj chaq juHlIj SIchlaHbe' HIjwI'pu'. jISovbe'. *West Bank* DabtaHvIS
be'nalwI', rut ghu'vam SIQnIS.

>De'wI' vIlo'taHvIS tlhIngan Hol vIghojtaH.

Dojbej laHlIj. paqmeyvam luHutlhlu'chugh, Qatlhbej tlhIngan Hol ghojmeH Qu'.

> pagh, QInwIjDaq Qaghvam puS Datu'laH neH?  mumer!

tlhIngan Hol pab Dapab. puS Qaghmey. maj.

> BTW, did /vInoplaHpu'/, /vIjatlhnISpu'/ and
> /vIqonnISbejta'/ correctly convey the intended
> senses of *could have* and *should have*?

I'm not looking at the original message right now, but I thought they were
fine.

pagh
Beginners' Grammarian

tlhIngan Hol Mailing List FAQ