tlhIngan-Hol Archive: Thu Jul 01 08:44:08 1999

Re: KLBC challenge

ja' charghwI' 'utlh:

poHwIj DapoQqu'. *poster*wIj vIpoSmoH...

telDaq wovmoHwI'mey.

bIqay'qu'. *KLBC*vaD 'Itlhqu' qaDlIj. choghong.

chaq wot mu'ghomHom 'oHlaH mojaq <<-wI'>>mo' DIp mojbogh wot'e'.
vaj chaq bIvbe' chovnatlhvam. bIvmo' 'oHbe'law' <<[tel]Daq
[wovmoHwI'mey]>>

'oHlaw' <<[telDaq wovmoH]wI'mey>>.

DuH je latlh.

chaq poDmeH wot So'lu'. <<telDaq wovmoHwI'mey [lanlu'pu']>>

jISovchu'be'. jISovlaHbe'. wej QIj *Okrand*.

DaH bIqay'pu'. qaDwIj naQ yIta'. mu'meywIj yImugh. HaghwI' Qav
yIngu'.

qaDlIj naQ vIta'meH mugh qa'ral:

You're making quite a demand on my time.  I'm opening my poster ...

"wing lights" (/telDaq wovmoHwI'mey/)

You're quite a nuisance.  Your challenge is far too advanced for KLBC.
 You're abusing me.

Perhaps a verb that becomes a noun because of the suffix /-wI'/ can be a
verb phrase, so maybe this example doesn't break the rules.  It's probably
not /[tel]Daq [wovmoHwI'mey]/, since that breaks the rules.  It's probably
/[telDaq wovmoH]wI'mey/.

There's another possibility.  Perhaps the verb has been concealed for the
purpose of abbreviation:  "lights [have been placed] on the wing".  I don't
know and have no way of knowing.  Okrand hasn't explained it yet.

Now that you've made a nuisance of yourself, complete my challenge and
translate my words.  See who has the last laugh.

Sov vISuqDI' jIQuch, vaj jIHagh.  jIghel je:  /phrase/ 'oSlaw'
*mu'ghomHom*.  qar'a'?

qa'ral

Back to archive top level