tlhIngan-Hol Archive: Thu Jan 14 11:01:38 1999

RE: chay' Dochmey vIjatlh?

: lab Patrick Masterson:
: > Would I use latlh if I wanted to say, like "Give me another
: > phaser," in the sense of "Give me a different phaser" (perhaps
: > the one I have doesn't work, and I need a different one.) or
: > would I use pIm?
:
: latlh pu' HInob. - Give me another phaser
: pu' pIm HInob.   - Give me a different phaser
:
: Pretty much the same thing. Decide which one you prefer.

I don't see the distinction Patrick is trying to make.  Personally, I would
use
{pIm} if I wanted a different kind of phaser - i.e. a Type 3 vs. the smaller
Type 1 (or is it the other way 'round?), or a Bajoran phaser vs. a Starfleet
phaser - not merely another one of the same kind.

For review, here is {latlh} "additional one, other one" (n.) in canon:

 latlh Datlhutlh'a'?
 Will you drink another one? CK

 reH latlh qabDaq qul tuj law' Hoch tuj puS.
 The fire is always hotter on someone else's face. PK

 latlh HIvje'Daq 'Iw HIq bIr yIqang!
 Pour the cold bloodwine into another glass!  KGT

 latlh HIvje'Daq 'Iw HIq bIr vIqang.
 I pour the cold bloodwine into another glass. KGT

 latlh?
 And the others?  ST5

 Heghtay lulop latlh tlhInganpu'. Heghtay luloptaHvIS chaH chaq bey SeQ
lujach
 other Klingons may perform a ceremonial howl or yell as part of the Klingon
   death ritual.  S31

 beyHom bey bey'a' jachtaH latlh tlhInganpu'
 others [other Klingons] roar in great crescendo.  S31

 Heghpu'bogh latlhpu' ghuHmoH bey. ghoS tlhIngan SuvwI' maq.
 This yell... serves to warn the other dead that a Klingon warrior is coming.
S31

: pagh
: Beginners' Grammarian

--