tlhIngan-Hol Archive: Sun Aug 08 07:28:19 1999

Re: 8SVXtoXXX v1.12 etc...

On 08-Aug-99, Zrajm C Akfohg wrote:
>On 06-Aug-99, Daniel Westerberg wrote:

>>> Jag hittade din 8SVXtoXXX utility p AmiNet (och hos
>>> www.alfaskop.net/~onyxsoft/), men det tycks inte fungera (alls). Det jag
>>> vill gra r att konvertera en IFF-8SVX till WAVE, men varje gng jag
>>> frsker s krashar datorn bara.

>> Va fult!  Jag testade just att konvertera till wav och det var inga
>> problem..
>> Vilka instllningar har du (mono/stero, resample, etc..)?

>Resultat. Krash!

*Swedish* Hol vIjatlhlaHbe'

toH! latlhvo *Amiga* tuq vItu'pu'. *Amigan* jIH je.
*Wav* mojmeH *IFF-8SVX* Damugh DaneHchugh vaj Qu'vam Data'meH *AmiSox* Dalo'

Qu'vam, law'bogh Qu'mey je vIta'meH *Soundprobe* vIje'pu' je.

SKI
I cannot speak Swedish (and my Klingon is pretty rusty too...).
Aha! I have found another from the family of Amiga. I am an Amigan too.
If you want to translate IFF-8SVX to Wave then use AmiSox to accomplish this.
I have also bought Soundprobe to accomplish this and many other tasks.

Regards,
--
   Jeremy Silver   |\   [email protected]
                   |  | A1200, Blizzard 1260, 34Mb
 mupwI' yI'uchtaH! |__| 1.4Gb HD. Amiga Forever.

Back to archive top level