tlhIngan-Hol Archive: Thu Apr 29 12:06:34 1999

Slow Flight

wa'Hu' QIt jIpuvtaH.

motlh nom puv DujwIj, 'ach SaqtaHvIS QIt puv, 'ej vISeHnISlaH.  QIt
puvtaHvIS, jaS puv, 'ej pImchoHghach vIghovnIS 'ej vIyajnIS.

puvmeH Duj, 'ut Do.  Sabqu'chugh Do, puvbe'.  pumchoH.  vaj bong QIt
puvchugh, QoblaH ghu'.

QIt jIpuv vIneHchugh, HojmeH tetlh Qu'mey vIta'nIS.

wa') 'Iv: 'IvwIj jen law' wa' SanID Soch vatlh 'uj jen puS
cha') Duj: tujqu'choHbe' QoD, Qey' qoghmey, luch baghlu'
wej) Daq: maH bIngDaq juHmey, qachmey, nuvpu' lutu'lu'be'.
loS) ray': latlh Dujmey vInISbe'

lughDI' Hoch, QoD HoS vIghurHa'moH (1).  choHbe'meH 'Iv, Duj 'et
vIpepmoH.  Sab Do.  Do vIneHbogh vIchavta'DI', HoS vIghurmoH.  Daj:
QItqu' puvtaHvIS Duj, ghIrbe'meH, HoS law' law' motlh HoS law' puS.
'et peplu'mo' nIS muD, vaj ghIrbe'meH 'ut HoSvetlh.

'et peplu'mo', HewIj jIleghlaHchu'be'.  vaj tel tInmoHwI'mey vIlo'.
SaHlawDaq leQ vIvIHmoHDI', tel 'o'vo' nargh veD'Irmey(2).
telHommeyvammo' loQ tInchoH tel.  vaj yap Do mach 'ej loQ 'et
vIpepHa'moHlaH. DaH vIleghlaH.

tIqchoHmo' jabbI'IDvam, qeqvam vIDelchu'be'.

Hmmm.  I have this image of myself presenting for my next flight test
in a plane with the air speed indicator callibrated in qeliqams per
Qo'noS hour and the altimeter in ujes.  Passenger briefing: tIba'choH!
HISujQo'! qaSchugh chach, batlh yIHeghrupchoH!

1) do we have an opposite to ghur?
2) learned it yesterday.  Did I get it right? technical discussion on
whether a wing extension constitutes a baffle is welcome.   its
principle purpose IS the deflection of air.  I don't know the BoP
poster vocab, we got anything better?

SKI: Slow flight, a skill-building exercise.  (An excellent test of
whether you actually understand something, really understand it, and
not just know the words, is to see if you can explain it in Klingon.
If you can't, it's probably you who is missing true understanding of
the concept, NOT Klingon missing the words.)

===
Qov - pab 'utlh