tlhIngan-Hol Archive: Fri Mar 27 09:13:51 1998

KLBC: qID

    (lutHom chu' - a new "short" story)

            qID

   (qID neH ghaH. jupvaD jatlh):

- Hoch vISovchu’

   (tamchoH jupDaj ‘ej jatlh):

- chay’ DaSov (?)
- potlhbe’ ‘oH. jISovchu’qu’
- lu’. yIpegh
- jIQub
- qaqoy’
- lu’. jIpegh ‘ach yIDugh

   (nuvghom SIghlaH ‘e’ tu’ ghaH)

- Hoch vISovchu’
- nuqjatlh
- Hoch vISovchu’qu’
- qItbe’ ‘oH. chay’ ‘e’ Datu’

   (jaS vang nuvghom. rut tlholu’):

(*)- Dochvam Sov ‘Iv

   (rut vaQchoHlu’)

- lu’. ‘e’ DaSov. DaH qaStaH nuq. bIta’ nuq.
- qaS pagh. Hoch vISovchu’ ‘e’ yIqel
- vay’vaD Daja’chugh vaj bI..
- bIyuDHa’choHchugh vaj yIpegh
- pItlh. jIQochbe’

   (bong qoH qep)

- Hoch vISovchu’
- nuqjatlh
- vIjatlhbogh Doch'e' bISov.
- ghobe’. jISovbe’. bISov nuq
- qoH yIDaQo’
- Sovlu’ ‘e’ pagh tu’lu’
- yInepQo’
- bISovbe’qu’
- *hummm* Sovlu'meH Doch tu’lu’ ‘ach ‘e’ DaSovbe’, qar’a’
- pagh tu’lu’
- HochvaD Dochvam vIja’
- HochvaD Daja’laH. bInepmo’ nIvoqbe’
- chay’ jIneptaH ‘e’ DaSov
- vay’vaD Dochvam Daja’chugh vaj bIneptaH
- lu’. HochvaD Dochvam vIja’choH

   (wa’nI’ poj qoH ‘ej jatlh):

- Dochvetlh yIja’Qo’
- nuqjatlh
- bISov ..

taH 'oH (to be continued)

            ****

    The joke

    (he wanted to make a joke. He said to a friend)
- I know (perfectly) everything

    (his friend become quiet and said
- How did you know that?
- It's not important. I know EVERYTHING.
- Okay .. keep it secret
- I'll think about it
- I beg you
- Oky. I'll keep secret but be alert

    (he discovered that he could influenciate the people)

- I know everything
- what?
- I know EVERYTHING
- It's impossible. How did you discover that?

    The people act diffently. sometimes one asked:

(*)- Who else knows that?

    Sometimes one become agressive

- Okay. You know that. Now. what will happen? What will you do?
- Nothing will happen. Account that I know everything
- If you say it to anyone I ..
- If you start to be honest I will keep it secret
- Done. I agree.

    (Acidently he met a fool)

- I know everything
- what?
- You know the thing that I am talking
- No. I don't know. What do you know?
- Don't be stupid
- There is nothing to be known (someone knows)
- Don't lie
- You DON'T KNOW anything
- hummm .. so .. there is something to know but you don't know that, right?
- There is nothing
- I'll tell it to everybody
- You can do that but nobody will trust you because you are lying.
- How do you know that I'm lying?
- If you say this thing to anybody you will be lying
- Okay. I'll start to tell it to everybody

    (the fool analised the circunstances and said):

- Don't tell that
- what?
- You know ..

Back to archive top level