tlhIngan-Hol Archive: Wed Sep 03 14:37:14 1997

Hoghvam vIttlegh qaq

qaq vIttlheghvam law', qaq vIttlhegh latlh puS.
 -jevpu'DI', mIghwI'pu' jeylu'pu', 'ach reH QamtaH quvwI'pu'.-

nuq vIghojta'?

1. The pronouns can be used as copula. This I always understood.
2. The pronouns are not open for poetic license. This I learned.
3. They are used only when necessary. If there is a better choice, use it.

I decided to drop -laH from quvlaHwI'pu' (wIquvmoHlaHchugh, wIquvmoHnIS).
And all this about my proverb has inspired me to say few more.

-bItuHlaHbe'chugh bIquvlaHbe'.- TKW
-'etlhlIj ghorchugh, ro'lIj yIlo'!- bI'reng

jIyInpu'. jIHeghpu'. 'ach reH jISuv.

(Now, how do you use -latlh-, I think I have it right above, but I need to
know for sure.)

batlh Qapla' je
Brent Kesler
bI'reng, qetlher puqloD