tlhIngan-Hol Archive: Tue Oct 28 12:29:48 1997

Re: RE: Star Trek III

ghItlh William H. Martin
>ghItlh SuStel
> > [email protected] on behalf of Doneq wrote:

> > > DaHjaj *Hov leng wej: *Spock* nej* vIleghta'.
> > > Today I saw Star Trek III: The Search for Spock.
> > >
> > > tlhInganna' chaHbe' *Qugh beqDaj je 'e' vItu'.
> > > I think Kruge and his crew are no real Klingons.
>
> tlhIngan tIq Daghajbe'ba'!
>
> > > *Grissom* Qaw'ta'DI' qama'pu' neH Qugh.
> > > Kruge wanted prisoners when the Grissom was destroyed.
>
> machqu' Qugh Duj 'ej nuH'a' HoSqu' ghajlaw' tera'nganpu'.
> Qu' potlh law' Hoch potlh puS. Qu' QaHmeH qama'pu' jonta'.

Sulughlaw' 'e' vIchIDnIS. *TKW p97* vIlaDqa' 'ej paqvamDaq Qugh meq
QIjlu'. 'ach loQ Hujlaw'
I must admit that you seem to be right. I reread TKW p97 and there
were Kruge's motives explained. But it seemed a little strange.

> > > *David* DubDaq DuQ latlh tlhIngan neH.
> > > Another Klingon wanted to stab David in the back.
>
> bInep! vulqangan Dub DuQ latlh tlhIngan 'e' nID. wanI'vam bot

ngoDvam 'e' vIleghbe'. *David* DuQ tlhIngan neH 'e' Qubchu'.
I didn't see that. I really thought the Klingon wanted to stab David.

> *David*. *David* porgh tlhop DuQ SuvwI'. Qu' potlh law' Hoch
> potlh puS. nom wa' HoHnIS SuvwI'. ram Dub tlhop je. wa' HoHnIS
> neH. ram vulqangan *David* je. HeghnIS wa'.
bIlugh.

> > > tlhIngan tIgh 'oHbe'.
> > > That's not the Klingon way.
>
> bInoHmeH 'Iv SoH?
>
> > > nuq bIH vuDmeychaj'e'?
> > > What are your opinions?
I meant of course {vuDmeyraj}

chaq vInoH, 'ach tlhIHvaD vInoHbe'. vuDmeyraj vIghelta'.
Maybe I'm judging, but I don't judge for you. I asked for your
opinions.

> SubwI' ghaH Qugh'e'.
>
> > tlhInganna' chaH Qugh'e' beqDaj'e' je.  Sar tlhInganpu'.  'eb jonta' neH Qugh.
>
> qarqu'! yIja'!
>
> > motlh Dogh *tengchaH Hop Hut* tlhInganpu'.  qIp'egh, Suv, jach: reH QIpwI'pu'
> > Da.  Sarbe' *tengchaH Hop Hut* tlhInganpu'.
>
> qar. HaghmeH Humanpu' qoHpu' Da tlhInganpu'vam.
>
> > Qugh quv law' martoq quv puS net Sov.  not ghaH jonlu'pu' 'ej batlh Heghpu'.
> > vIng martoq 'ej bep.  rut nuch Da.
>
> jIQochbe'chu'. vIngwI' ghaH.

'Iv ghaH *martoq*? vISovbe' 'ej not vIleghpu'law'.
Who is Martok? I don't know him and I have apparently never seen him.

*Netherlands*Daq *DS9* 'ay' cha'DIch neH lablu'lI'. *DS9* 'ay' loSDIch
lablI' *BBC* vIleghlaHbogh. 'ach wej Hoch 'ay'Hom vIleghpu'.
In the Netherlands they're still broadcasting the second season of
DS9. The BBC, which I can see, is broadcasting season 4. But I
haven't seen every episode yet.

> > SuStel
> > Stardate 97821.2
>
> charghwI'