tlhIngan-Hol Archive: Mon Oct 20 11:44:03 1997

Re: KLBC naDev jIchu'

ghItlh Qov

> > *Netherlands* vIDab.
> > I live in The Netherlands.
> nov Hol law' HaD Netherlands nganpu', qar'a'?
qarbej.
*Dutch* Hol *English* Hol je HaDnIS Hoch.
*French* Hol *German* Hol *Latin* Hol *Greek* tIQ Hol je HaDlu' net
DuH.
latlh DuSaQmeyDaq *Spanish* Hol HaDlu' net DuH je.
'ach Do'Ha' DuSaQmeyDaq tlhIngan Hol HaDlu' net DuHbe'.

(Is {-lu' net DuH} a good alternative for {-luH} or {-la'} as in
KGT?)

English translation:
Dutch and English are compulsory to everyone.
French, German, Latin and Ancient Greek are optional.
At other schools, also Spanish can be studied.
But unfortunately, one can't study Klingon at schools.

> > jav jarmey *ago* tlhIngan Hol vIHaDchoHta'.
> > 6 months ago I started studying Klingon.
> (I couldn't find a word for *ago* or *months ago*)
>
> You can use {wa'vatlh chorghmaHHu'} "180 days
> ago."  I imagine there are Klingon terms for "weeks ago" and "months
> ago" but we just don't know them.
toH, mI'QeD je poQ tlhIngan Hol  }:-)

So, Klingon also requires maths

> > Do'Ha' DuSaQDaq (juHDaq DuSaQvaD je) latlh vay' vIHaDnISlI' je }:-(
> > Unfortunately I have to study other things at school (and at home
> > for school) too.
> The word {vay'} is "something."  Better to use {Doch} for a more
> specific "thing."  {latlh Doch} {latlh Dochmey}
When I see the word "thing", I usually think of "real" things that
one can touch. But {Doch} is apparently also used for more abstract
"things", qar'a'?

Some more practise sentenses:

Hoch tlhIngan Hol paqmey vIlaDta'.
I've read all books on the Klingon language.

wa' ghogh ghItlh vIQoyta': jatlhchuqwI' tlhIngan Hol.
I've heard one audio tape: Conversational Klingon.

wej latlh ghogh ghItlh vISuqta'be'.
I haven't obtained the other tape yet.

paq ngevpa'Daq 'oH vIra'ta', 'ach wej pawpu'.
I've ordered at the bookstore, but it hasn't arrived yet.

qaStaHvIS poH nI' 'oH vIloS.
I'm waiting for it a long time.

motlh, vIjatlhmeH Doch Daj vI'oghlaHbe'  }:-(
Usually, I can't think of something interesting to talk about.

/Doneq
______
jeghbe' tlhInganpu'

Back to archive top level