tlhIngan-Hol Archive: Tue Oct 07 13:48:10 1997

KLBC: practise

School is getting really busy now, but I won't forget Klingon. I want to stay
active on this list.
DuSaQwIjDaq jIvumchu'nIS 'ach tlhIngan Hol vIlIjQo'. jabbI'IDtlhegh vIjeSchu'
vIneH.

Every morning when I sit in the train, I think about some small
phrases, usually making comments on things or people I see.
po Hoch lupwI'Daq jIHtaHDI' mu'tlheghHommey vIbuS. nuvmey vIleghbogh
vI*discribe* 'e' vInID.

some sentences I made:
wa'leS *'Imran* vIlegh vIneH 'ach vIleghlaHbe' DuSaQDaq jIHtaHnISmo'.
vIparHa' be'Hom 'IH ghaHmo'.
DaHjaj loQ vIleghpu'.
vIQuchqu'.
loQ maja'chuq.
muparHa'law'.
muparHa'chu' 'e' vItul.
(mutlheghmeyvam vImughbe'. qarchugh vaj DayajlaH)

some word-games:
'IHbe'
'IH be'
'IHbe' Hom
'IH be'Hom
'IHbe' HomwIj
'IH be'HomwI'
'IHbe' HommeywIj
'IH be'Hompu'wI'

Can you imaging me, walking through the city talking this "nonsense"...?!!?!
("nonsense" only for those Terrans who don't understand)

Qov, you know what I can. Could you give me some practise-phrases like
<<lupDujHom Sop targh tIn.>> or <<muvegh ghojmoHwI'wI'>>
                   {{:-p

could I call a Floppy a {qawHaq} ?

muHwI'
Stardate 97768.9