tlhIngan-Hol Archive: Tue Mar 25 07:29:50 1997

KLBC:paqghommey

ghItlh SuStel:
>By the way, another possibility for "library" is {paqghom}.  After all, a
>dictionary is {mu'thom}.
QaQ mu' .  vIlo'.

ghItlh IrmI:
>wa''uy' paqmey ngaS paqqachwIj 'ej Dal bIH boch.

qatlh Dal paqmeyraj?   nuq SoHvaD Daj paqmey?
Why are your books boring?  What books are interesting to you?

>paqmey DInojDI', De'wI' wIlo'.
> De'vaD jIngoy'.

De'wI'pIn soH'a' pagh (paqmey) nojmoHwI'pIn SoH'a'?
Are you the computer boss [Systems Librarian] or are you the
causes-them-to-lend (books) boss [Circulation Librarian]?

>Holmey DaHad 'e' *in general* DaparHa''a' pagh tlhIngan Hol DaHaDtaH'a' neH?

DaH tlhIngan Hol neH vIghoj.  chay' Qub ghotpu' 'e' vIghojmeH Holmey vIHad.
I am learning only Klingon now.  I study languages in order to learn how
people think. [Read Whorf at an impressionable age.]

QapHa' De'wI'maj.  *magazines* tu'meH bobcho'Daj ghor 'oH.   qay'qu' jay'!
Our computer is malfunctioning.  It broke its module for finding magazines.
 It's a  damn nuisance!

-maqlIy

Back to archive top level