tlhIngan-Hol Archive: Fri Mar 14 04:25:40 1997

Re: ram QeH

jIHvaD jang Voragh:
>|quvHa'        be dishonored (vb.) TKW
>|quvHa'ghach   dishonor (n.) TKW
>|quvHa'moH     dishonor (vb.) TKW
>| - qaStaHvIS wej puq poHmey vav puqloDpu' puqloDpu'chaj je quvHa'moH vav
>|quvHa'ghach
>|   The dishonor of the father dishonors his sons and their sons for three
>|generations. TKW
>|
>|So, SusVaj seems to be right (if I've followed the threading correctly):
>|<quvHa' be'pu'> must mean "The women are dishonored" (i.e. they're in a
>|dishonored state). To say that the women dishonored someone else, you would
>|say <quvHa'moH be'pu'> (i.e. they "dissed" him Klingon style!).
>
>Or even <luquvHa'moH be'pu'> as I realized a minute after posting my
>answer!

mumaghDI' be', muquvHa'moH vaj jIquvHa'. 'a quvHa''eghmoHba' be', qar'a'?
vaj quvHa' je be'. ghu'vam Dellu'meH, chaq wa' mu' neH lo' tlhIngan Hol.

jIqarqu'meH, <quv luHutlh be'pu'> vIghItlhnIS.

- DaQtIq

Back to archive top level