tlhIngan-Hol Archive: Mon Jun 02 11:12:44 1997

Re: DIp qaD

maq peHruS:
>I have attached a file in ASCII text from my WordPerfect word processor
>regarding tlhIngan Hol Complex Nouns.  The article is entirely in tlhIngan
>Hol and argues the evidence from MO himself regarding resultant nouns which
>are not composed of only simple nouns as the parts.
>
>Good reading!      peHruS

wejpuH. ghItlhlIj vIlaDmeH, Qatlhqu'. loQ bIpabHa'mo' 'ej
Dachmo' "punctuation", ghItlh moH vIyajbejbe' 'ach jIyajlaw'.

>chay' mu' {peHghep} wIwav 'e' wISovbe'
>'ach DungDaq 'oHtaHbogh mIw wIHaDchugh wavDI' wot rurlaw'bogh {peH} DIp {=
>ghep} je
>DISuqba'
>MO ghItlhmeyDaq tay'be'taHvIS mu' {peH} not wIleghpu'be'mo' DaH lulo'be'c=
>hu' KLI nuvpu'
>'ach vImaq     Dajpa' wot 'oH 'e' vISovchu'
>=0D
>nuHvam vIwoHchu' 'ej jIqaDrupchu'     peHruS=

DaH mu'ghomlIjDaq mu' {peH} tu'lu''a'? mu'qoqvam Dalo'choH'a'?
qep'a' loSDIchDaq bIpawDI', jabbI'IDvam lulaDbe' jatlhwI'pu'vaD
{peH} Dalo'chugh, yajbe'bej chaH.

chaq wot 'oH {peH}'e'. chaq DIp 'oH. chaq mu' notlh 'oH. chaq Dapna'
'oH {peH}'e'. maHvaD mu'qoqvam ghojmoHta'pa' "Okrand", maSovbe'chu' maH!

- DaQtIq

Back to archive top level