tlhIngan-Hol Archive: Fri Nov 29 05:55:41 1996

story, part 2

tungHa'bogh Hoch Satlho'.  tlhIngan Hol vIghojmeH, lutmey vIghitlh.  pupbe'
pabwIj 'e' vISov.  tuQaHmo', jIQuch.  ghItlhwIj vIDub 'e' vItul.

lut 'ay' cha'DIch vIlI'.

pe'loravaD mon vavchaj.
cha' parHa' DareS, ach pe'lora maS.
"lu', Saghoj, 'ach tulobnIS 'e' boyu'be'.
SuQochbe''a'?"
lujangmeH, loS vavchaj.
SeytaHvIs, jatlh pe'lora, "jIQochbe'."
tamtaHvISqu', jatlh velqa, "jIQochbe'."
"HI'Ij," ra' vavchaj, "qeltaHvIS wa' DIS, SuqeqlaH .
may' qeqmey, QI' Dupmey, moQbara', betleH tonSaw' je boghoj.
lIchov QI' 'ampaS la'a' 'ej SuQapchugh lIchovDI' vaj 'ampaS boghoSlaH.
not QI' 'ampaSDaq HaD be'pu' 'ach vIQorghlaHbej.
qeltaHvIS wej DISmey, naDev SuratlhnIS.
juHDaq SucheghDI' vaj nentay bolop 'e' vIchaw'.
tlhIngan SuvwI'pu' moj tlhIH.
Suyaj'a'?"
"HIja', vav," jatlh cha'.
"DaH," taH vavchaj, "juHDaq chutmey chu' bopabnIS.
tlhIHvaD jIjatlhDI', peQam, peqIm, petam 'ej HIbuS neH.
tujatlhDI', {joHwI' qaH} ghap tIlo'nIS.{vav} vIlo'Qo'."
morghrup pe'lora.
"ghobe', pe'lora, HIyu'Qo'."
pe'lora tammoH vavchaj.
chel DareS, "Dat peqet, not peyIt.
SulaDmeH 'ej SuSopmeH, Suba' 'e' vIchaw'.
Hoch latlh poHmey peQam.
pa' vI'elDI' peQam 'ej pevan.
SujatlhmeH, SutlhobnIS.
ghe''or 'oHqu' juH'e' 'e' boQubchugh, SulughHa'.
QI'tu'na' 'oH juH'e'.
ghe''or 'oH QI' 'ampaS'e'.
be'Hompu', SuQochbe'taH'a'?"
"HIja', qaH," jatlh cha'.
"nom pa'raj yIghoS.
nI'law'qu' wa'leS.
loSvatlh rep HIja'."
"HIja', joHwI'," jatlh cha' 'ej SIbI' lob.
Qub vavchaj, qaStaHvIS wa' DIS lutaHchugh, vaj jIH mumerbej ta'chaj.
pa'chaj SIchDI', SaQ pe'lora, "mughIj vavma'; vIyajbe'."
"yI'IQQo'.  rInpa' leng, DujlIj DachoH DaneH'a'?" jang velqa.
"ghobe', velqa." jatlh pe'lora.
"lu'," jatlh velqa.
"vavma' yIvoqqu'.  vay' ra'DI' vav, vaj SIbI' yIruch.  qaQaH.
ngoQmaj wIchav.  yIjot"  'uchchuq, QongtaHvIS.

Their father smiled at Pelora.  He preferred her to Velka.  "Okay, I will
teach you, but you will have to obey me without question.  Do you agree?
Their father waited for them to reply.  "I agree," Pelora said with
excitement.  "I agree," Velqa said quietly.

"Listen to me,"  commanded their father.  "You have one year to train.  I'm
going to teach you battle drills, military strategies, Mokbara and betleth
fighting.  The commandant of the military academy will evaluate you and If you
are successful when he tests you, then you can go to the academy.  Women have
never studies there, but I can certainly take care of that.  You need to stay
there for three years.  When you come home, I will let you celebrate the rite
of ascension.  You will become Klingon warriors.  Do you understand?"  "Yes,
father," both said.

"Now," continued their father, "there are new rules you need to follow at
home.  When I speak to you stand at attention.  Address me as 'my lord' or
'sir', not 'father.'  Pelora started to protest.  "No, Pelora, do not question
me."  Their father silenced her.  Father added, "Run everywhere, don't walk.
I will permit you to sit when reading and eating.  Otherwise, you will stand.
When I enter a room, stand and salute.  If you want to speak you must ask.  If
you think home will be like hell, you will be wrong.  Home is paradise.  The
military academy is hell.  Girls, do you still agree?"  "Yes, sir," both said.

"Now, go to your room.  Tomorrow will seem very long.  Report at 0400 hours."
"Yes, my lord," they both said and immediately obeyed him.  Their father
thought that if they stuck it out for a year, he would be surprised.  When
they reached their room, Pelora cried, "Our father scares me; I don't
understand him."

"Don't be sad.  Do you want to change your mind?" replied Velka.  "No, Velka,"
said Pelora.  "Okay," said Velka, "Have faith in our father.  When father
orders something, do it immediately.  I will help you  We will achieve our
goal.  Don't worry."  They held each other while they slept.

rIn lut 'ay' cha'DIch.

Deborah

Back to archive top level