tlhIngan-Hol Archive: Tue May 21 13:48:22 1996

Re: qaSpa' qep'a' jIlIH'eghnIS

According to [email protected]:
> ghomvam vItu'mo' jIQuchqu'.  mutlho' vay' <merci bo-qu>.  Holveth vISovbe'mo'
> vIjang <qay'  be'>.  jIHvaD jatlh "Check out the World Wide Web."  toH vIta'.

Note: There's a big difference between {qay'be'} "It is not a
problem," and {qay' be'} "The woman is a problem." {{:)>
> muDelchu' qa'vIn tlhutlhwI'.  qa'vIn HIvje' tInqu' vIlo'.  cha'maH *ounces*
> ngaS.  qa'vIn vItlhutlh law' Hoch qa'vIn tlhutlh puS.  (Recently, I got the
> most votes from my co-workers in the category, "Drinks the most coffee.)

loQ bIjatlhchu', 'ach loQ bIQagh je. Your attempt at a
superlative here didn't live up to the good standards of the
rest of your text. ghunchu'wI' will probably give you the
details, so I'll try to restrain myself.

Okay, I failed.

I'd do it like this:

qa'vIn vItlhutlhbogh tIn law' qa'vIn'e' tlhutlhbogh vay' tIn
puS.

"The coffee which I drink is bigger than the coffee which anyone
drinks." We don't have a word for "be much", and given that the
logical choice is between "be many" or "be big", in this case,
"be big" makes more sense to me.

I considered using {latlh} instead of {vay'} and I'm simply not
sure. I suspect either would do, but {vay'} might be the
stronger statement.

> ghItlhwIjDaq Qaghmey Daleghchugh, HIja'vIpQo'.  may'meywIjvo' jIHaw'be'.

not vay' qaja'vIp.

> Qapla',
>
> qoro'nIn

charghwI'