tlhIngan-Hol Archive: Wed May 01 12:11:40 1996

tlhIngan tlhaqmey

vIleghmeH tlhIngan tlhaqDaj chu' 'ang retlhwIjDaq vumbogh loD.
ghaHvaD nob puqbe'Daj.
'IHqu' tlhaq.
chenmoHlu'meH baS lo'lu'ta' 'ej 'ugh.
tlhaq HeHDaq 'oH pIqaD'e' 'ej tlhe' HeH.
potlh 'oSpu' pIqaD 'e' vIHar - chaq jaj repmey.
'ach Dap neH 'oH.
netlh vagh SaD neH chenmoHlu'ta'.
wa'maH loS Hu' juHDaq jIHvIS be'nalwI'vaD tlhaq vIDel.
Soch Hu' juHDaq jIHvIS mumer be'nalwI'.
jIHvaD tlhIngan tlhaq chu' nob.
pIm tlhaqwIj.
tlhaqwIj chenmoHlu'meH mep lo'lu'ta' - vaj tIS.
tlhaqwIjDaq tlhIngan Hol'e' ghItlhlu'ta'bogh law' law'
     latlhDaq tlhIngan Hol'e' ghItlhlu'ta'bogh law' puS.
pIqaD lI'Ha' ghaj tlhaqwIj je, 'ach tlhIngan Hol mu'mey QaQ ghaj.
tlhaqDaq <tlhIngan tlhaq> ghItlhlu'ta'.
HeHDaq bIH loS SeHwI''e' - nIHDaq bIH cha''e' 'ej poSDaq bIH cha''e'.
<wIv> vIyuvDI' choH HaSta.
     - wa'DIch ramjepvo' qaSpu'bogh poH
     - cha'DIch vagh ghum pIm
     - wejDIch Sep pImvaD HaSta
     - loSDIch wanI'mey poHmeH HaSta
<cher> vIyuvDI' tlhaq vIghunlaH.
wanI' vIpoHmeH <chu' / mev> vIlo'.
<lIS> vIyuvDI' Hogh jaj DIS je vIleghlaH.
jav 'oSwI' ghaj tlhaq je
jupwI' tlhaq chenmoH <Fossil> ghom.
tlhaqwIj chenmoH <Timex> ghom.
tlhaqDaj DIlmeH chorghmaH DeQ lo' puqbe'Daj.
tlhaqwIj DIlmeH wa'maH vagh DeQ lo' be'nalwI'.
tlhaqDaj nIv tlhaqwIj 'e' vIHar.

gheyIl

Here is my Federation Standard rendition:
*********
A man who works beside me showed me his new Klingon watch.
His daughter gave it to him.
The watch is very beautiful.
Metal was used to make it & it is heavy.
pIqaD is on the watch's edge & the edge turns.
I thought the pIqaD represented something important - perhaps the hours of
the day.
But it is merely nonsense.
Only 15000 watches were made.
14 days ago while I was home I described the watch to my wife.
7 days ago while I was home my wife surprised me.
She gave me a new Klingon watch.
My watch is different.
Plastic was used to make my watch - thus it is light.
There are more pIqaD words written on my watch than on the other.
My watch has useless pIqaD also, but it has good tlhIngan Hol words.
<tlhIngan tlhaq> is written on the watch.
4 controls are on the edge - 2 are on the right side & 2 are on the left
side.
When I push <wIv> the display changes.
     - first the time which has occurred since midnite
     - second 5 different alarms
     - third a display for a different region
     - fourth a display for timing events
When I push <cher> I can program the watch.
I use <chu' / mev> to time an event.
When I push <lIS> I can see the day of the week and the year.
The watch has 6 indicators also
<Fossil> made his watch.
<Timex> made my watch.
His daughter spent $80 for his watch.
My wife spent $15 for my watch.
I believe my watch is superior to his watch.

Back to archive top level