tlhIngan-Hol Archive: Sun Dec 22 18:40:07 1996

RE: story, part 10

On Sun, 22 Dec 1996, David Trimboli wrote:

|December 22, 1996 10:41 AM, jatlh Deborah Kay:
|> nom la''a' ghoSqu' vavDaj.  mu' jatlhbe'.
|> la''a' qevpob qIpmeH, pe'vIl chapDaj lo'.  Daqtaghmeychaj lel.
|> nI'be' tonSaw' 'ej la''a' tIqDu' DuQ DareS 'etlh jej.
|
|Is it quite certain that Klingons have two hearts?  {tIqwIj Sa'angnIS} I'd
|say they have one, with lots of redundant features.

lugh SuStel: wa' tIq neH lughaj tlhInganpu' 'ach tInqu' 'oH.
*bIraqlul*mo' chorgh pa'HomDu' ngaS tlhIngan tIq.  cha' tIqDu' ghaj
*Tencton*nganpu''e' (the Tenctonese, from Alien Nation)!

In "Ethics" we learned about the brak'lul, the characteristic redundancy in
Klingon physiology. All vital bodily functions are protected by a redundant
organ or system. According to The Star Trek Encyclopedia, Klingons have 2
livers, an 8-chambered heart (double the 4 chambers found in "most"
humanoids) and 23 ribs (unlike the 10 pairs found in humans). In the recent
"Macrocosm," we found out that they also have a redundant stomach which
usually prevents them from getting nauseated.

|> pe'lora quvmoHmeH, batlh Qu'Daj ta' velqa.
|> velqa ta'mey Dun qelbogh bommey Dun lubomlu'.
|> reH taHjaj velqa qa' pe'lora qa' je.

|tlhIngan Hol lutvam QaQ law' Hoch vIlaDpu'bogh QaQ puS!  teHchu' ngoDna'vam!
|
|SuStel

jIQochbe'!  Deborah, lut Dun Daqonta'mo' qaHoy'.  ghoja', taH velqa ta'mey
'e' DaHech'a'?

Voragh

Back to archive top level