tlhIngan-Hol Archive: Sat Dec 07 20:46:18 1996

RE: KBLC: letter pronounciations

December 07, 1996 8:43 PM, jatlh Andrew 'Ska' Netherton:

> > Sure!  {q} is a dorso-uvular unvoiced stop, and {Q} is a dorso-uvular
unvoiced
> > affricate.  :)
>
> 	Of course.  How silly of me.  %(  (Please note that there *are*
> some on this list that aren't language scientists.  Heck, some of us can't
> spell!)  >:P

'e' vISovba'qu'!  'ach jabbI'IDvamDaq ghoghwIj vIngeHlaHbe'.

Hol tejna' jIHbe'.  Daj Holmey 'ej Hol ngoDmey vIghoj 'e' vItIv, 'ach DuSaQDaq
vIghojbe'.  batlh bIHaDtaHchugh, Hol DayajchoHchu' je SoH.

Hol DelmeH mu'mey puS vIghoj loQ "Tolkien" Holmey vIghojtaHvIS.  tlhIngan Hol
vIHaDchoHDI', ngoDmey law' vISov.  ngoDmey law' vIghojchoH je.  "Tolkien"-mo'
"voiced" "unvoiced" "stops" "affricates" "fricatives" "labials" "dentals" je
vIyaj.  tlhIngan Holmo' "dorso-uvular" "retroflex" "apico-alveolar" latlh je
vIyaj.  ngoDmey law'qu' vIghojpu'!

HolQeD 1:1 yIlaD.  chaq mu'meyvam DayajchoH.  Qapla'!

[Summary]  I'm no professional linguist, either.  I have learned a great deal
of my grammar by reading about Tolkien's language and by learning Klingon.

--
SuStel
Beginners' Grammarian

Back to archive top level