tlhIngan-Hol Archive: Thu Dec 14 18:48:50 1995

Re: qaqIHneS !

On Thu, 14 Dec 1995, Astrid Jekat wrote:

> nuqneH!
>
> taj'IH jIH.

Welcome to the list, taj'IH!  yoDtargh jIH 'ej taghwI'pu' pabpo'wI' jIH.

> Holvam chu' ghojmeH naDev ghitlh jIneH.

You would say: Holvam chu' vIghojmeH naDev jIghIlth vIneH.
Each of the verbs require the proper prefix indicating that the subject
of the verb is {jIH}.  And since {jIghItlh} is the object of the verb
{neH}, it needs to be {vIneH} because {jIneH} indicates the verb has no
object.

> *Germany*Daq jIyIn, 'ej Hergh QeD vIHaD.

maj.

> tlhIngan 'ejDo' "quv'a'" vImuvmoHpu'je'.

{'ejDo'} normally refers to Starfleet ships, e.g. {'ejDo' 'entepray'}
(the starship Enterprise; U.S.S. Enterprise)  (from the Klingon trading card
S15, translated by Marc Okrand)

Klingon ships are designated {tlhIngan wo' Duj}, e.g.
{tlhIngan wo' Duj pagh} (the Imperial Klingon Vessel Pagh) (trading card S7)

Also, you can simply say {vImuvpu' je'}.  {vImuvmoHpu'} means "I have
caused (someone or something) to join."

> pabpo'pu', tuHoHbe' ! :-)

bIyIntaH 'e' vIchaw'.  {{;-)

yoDtargh