tlhIngan-Hol Archive: Thu Dec 29 07:41:39 1994

Re: KLBC

It is good to see beginners making these good efforts. It is
only through practice that you learn this warrior tongue.

According to Kay Tracy:
>                        Subject:                               Time:10:07 AM
>   OFFICE MEMO          KLBC                                   Date:12/22/94
>
> KLBC
> DevwI'pu  qaSuj

ghobe'. muSujbe' mu'meylIj 'ej DevwI'pu' latlh Sujbe' je
jabbI'IDlIj.

> jIghojlI'  choma'lI'chugh

pIma'bej. naDev maHtaHbogh meq'a' 'oH ghu'vam'e'.

(Ummm. I THINK I got that right...)

> De'wI vIpong  tuQDoq

As a comment, this is one of many strange ways that people have
used the verb pong. While I'm not wild about this particular
useage, until Okrand tells us how to handle this verb, I'm not
about to correct anybody on its use.

QaQ De'wI'lIj pong.

> tlhIngan Hol mu' mujatlh

jIQubqu'pa' bIQaghlaw' jIQub, 'ach DaH jIyajchu'. majQa'.

> pich vIghajbe' vIjatlh
> tlhIngan Hol wI'lahHomDu qaDIS

nuqjatlh? //wI'lahHomDu// vIyajbe'qu'.

> jIpong 'Kay'
> tlhIngan pong vIghajbe'

tlhIngan pong DaneHchugh vaj yIchenmoH. chaq //qey'// DaparHa'?

charghwI'
--

 \___
 o_/ \