tlhIngan-Hol Archive: Sun Sep 19 17:01:13 1993

Re: tuqIHjaj DaQ

SarI'neS

QangorvaD
nI'ghachlIjmo' lughghachmeylIjmo' je qatlho'qu'
QaghmeywIj vIyajta' 'a jImujqa'bejlI'

>>vIghItlhlaH vIQaQvIpbe'
>
>jIyajbe'.  "I can write it.  I'm not afraid to be good it." mugh
>Dochvam.

vIghItlhlaH vIQaQbe'vIpvIS vIjatlh vIneHpu'
QaQ'a'

>>Qapla' maQoychuqlu'be'
>
>Huh?  This is a mess.  The combination of ma-, -chuq, and -lu'
>leaves me grasping at air.  The -chuq suffix requires a no-object
>prefix, so ma- is fine, but then -lu' requires a third-person-object
>prefix, so it would have to be wI-.  But more than the syntactic, I
>can't make any semantic sense out of it.  The whole thing seems to
>come out meaning "One doesn't hear each other us success."

Qaghmo' jIQoS
Qapla' maQoybe'chuqvIS 'oHnIS

>>tlhIngan Hol mu'ghom vISuqlaHbe' vaj qay'ghach puS vIghaj
>Dojqu'!  mu'ghom Daghajbe'taHvIS QaQqu' ghItlhghachlIj!

Dojghachmey 'utbe'
mu'ghom vIghajbe' 'a pojwI' ghunghach Holtejvo' vIlo'taH

Qapla' qoranvo'

Back to archive top level