tlhIngan-Hol Archive: Mon Dec 20 17:23:58 1993

KSRP: Sonnet XCVII

You are honouring us, oh all who volunteer for the KSRP! I will blab to
you thereon muchly later, but first up...

Yes, it is time for it. A Shakespeare sonnet. Took me a couple of hours, and
to illustrate the diffficulties in getting Klingonic pentameter... uh...
mellifluous, I will append the first draft thereof.

This is the final version.

*wIlyam SeQpIr*. *Sonet*mey SoQ HutmaHSoch.

Sohvo' bov bIr'e' rurqu' jIDachghach,
qaStaHvIS moDbogh DIS belwI'na', soHbogh.
taDghach vISIQpu'. jIHDaq jaj hurgh bach
qanbogh jar wa'maHcha' QIHwI' vIDoHbogh.

'ach bov tuj 'oHqu' tlheDchuqghachmaj nI''e'.
yobghach'a'mo' yatlh lIngbogh DIrbovchoH,
DIrbotlh 'eq puq law' boghbeHpa'. wanI''e'
rur be'nal chor, Heghpu'DI' be'nal joH.

'ach jIHvaD naH'e' neH luchoSbogh vav
rurlaw' Qapla'vam dun, DIrbovvetlh laH je,
Duwuvba'mo' bov tuj belghachmey chav;
bIHoptaHvIS, tamchu' chalHa'DIbaH je.

qoj, chuSchugh bIH, 'ItmoH bIH chuSDI'. vaj,
chISchoH Sor; bIrchoH bov, pay' 'e' luHaj.

And this the first draft.

Sohvo' bIrghach'e' rurqu' jIDachghach,
qaStaHvIS moDbogh wa' DIS belghach, soHbogh.
taDghach vISIQpu'. jIHDaq jaj hurgh bach
qanbogh jar wa'maHcha' chImghach vIDoHbogh.

'ach tujghachbov 'oHqu' nge'chuqghachmaj nI''e'.
yobghach mIpmo' yatlh lIngbogh DIrbovchoH,
DIr 'eqwI' puq law' boghpa' 'oH. wanI''e'
rur be'nal chor, Heghpu'DI' be'nal joH.

'ach jIHvaD naH'e' neH luchoSbogh vav
rurlaw' Qapla'vam dun, DIrbovvetlh laH je,
Duwuvmo' tujghachbov belghachmey chav;
bIHoptaHvIS, tamchu' chalHa'DIbaH je.

qoj, chuSchugh bIH, 'ItmoH chuSghachchaj. vaj,
chIS Sormey; chol bIrghach, pay' 'e' luHaj.

Note the many a -ghach I had to kill off... Since I should draw attention
to the vocabulary I'm inventing, I translated winter as "cold era",
summer as "hot era", season as "year's era", and autumn as "season change".

--
***
"Relax." -- "yIleS." [Three seconds pause.] "Stop Relaxing!" -- "yIleSHa'!"

Back to archive top level