tlhIngan-Hol Archive: Thu Sep 25 10:32:02 2014

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: SIQ

Steven Boozer ([email protected])

Voragh:
> >  chaHvaD 'Iw HIq vInob vaj tlhutlhtaH 'e' luSIQlaHbe'
> >  [translation not available]  (PB: paq'raD, Canto 15)

lojmitti7wi7nuv:
> I would have expected this to be either:
>    tlhoy 'Iw HIq vInob.
> or
>   'Iw HIq 'Iq vInob.
> or even
>   'Iw HIq vInobbogh law' law' 'Iw HIq lutlhutlhlaHbogh law' puS.
> or even
>   'Iw HIq 'Iq vInobmo' lutlhutlhlaHtaHbe'.
>
> The sense is that I have given them more blood wine than they could
> endure drinking.

FYI here's the quote in context, along with comments from the poster (whose name I've lost):

   'uQ'a' luSop [sic?] neghwI' 'e' vIchaw'
   chaHvaD 'Iw HIq vInob
   vaj tlhutlhtaH 'e' luSIQlaHbe'
   ghIq po veb
   may' ngajHa'moH
   SuvwI'wI' ghobrupchu'be'ghach

"This is from paq'raD, Canto 15, vaq molor.  (Molor is telling Kahless that his forces are so pathetic, he's going to enebriate his own just to make sure the battle doesn't end too quickly.)"

__

--
Voragh
Ca'Non Master of the Klingons