tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 06 17:32:29 2014

Re: [Tlhingan-hol] Let It Go

Felix Malmenbeck ([email protected])

I haven't seen the movie, but I read a summary and wrote this:

== yIbuSQo'! ==

DaHjaj ram HuD vel chISbogh chuch tlhIm Hab.
mobtaHghach wo'Hey vIpaw.
pIn tlhoy' chenmoH HurghtaHghach tam
'ej tlhoy'vam qoD pIn jIHlaw'.

bechtaH SuS bIr 'ej rur bechtaHbogh 'IwwIj bey.
vItammoHlaHbe'. jInID 'ach mujey.

cholDI' tIbot!
SumchoH net tuch!
chuQun Da'oSnIS! yIquvmoH 'ej yIQuch!

HoSlIj yIlIj!
HoSlIj yISo'...

'ach DaH luSov!

yIbuSQo'! yIbuSQo'!
Sovlu' 'ej not DaSo'qa'laH!

yIbuSQo'! yIbuSQo'!
SoQ 'ej ngaQ lojmIt rIntaH!

jISaHbe'!
muSengbe' joSchaj!
jevtaHjaj SuS bIr...
bIrtaHghach jaw jIH; patlhwIj Deq vIpaj.
[[NOTE: This comes just as she releases her cape, which I rather like.]]

nom HopchoHtaHvIS mungwIj
machchoHlaw'taH juHwIj ngo'.
jISumchoHlaHmeH jIchol'egh.
mubotlaHbe' quHwIj mo'!

muje' HoS Dun 'ej jIghungtaH.
'eylaw' tlhabwI' yIn 'ej tagha' vIwaH!
jIDev'egh jIH, pagh chut vIpab!
jItlhab!

yIbuSQo'! yIbuSQo'!
matay' jIH SuS chal muD je!
yIbuSQo'! yIbuSQo'!
ra'wI' quSwIj 'oH HuD'e'!

DaqvamDaq juH chu' vIcher!
jevtaHjaj SuS bIr...

yInSIp vIraQ 'ej yav Sub muD Huv je vIrar!
bomtaHvIS qa'wI' vem chuch tIQ 'ej chenchoH qal'aq Sar!
'ej SanwIj luchIwlaw' rInchoHbogh qachvam Sub.
not choHlaH wIvwIj'e'! luqonta' Hovmey jub!

yIbuSQo'! yIbuSQo'!
'aqroSDaq narghDI' jul jIcho'!
yIbuSQo'! yIbuSQo'!
'ej voDleH chu' van jajlo'!

DaqvamDaq jIH chu' vIlaj!
[[NOTE: Ungrammatical, I know; poetic license and all that.]]

jevtaHjaj SuS bIr!
bIrtaHghach jaw jIH; patlhwIj Deq vIpaj.

Might be worth changing the grammatical person from imperative and second-person to first-person in many places; it's a bit weird in Klingon. So, maybe {vIbuSQo'!} rather than {yIbuSQo'!}
{yIbuSHa'!} would probably be better, but I rather like having it end on the same vowel as the original. Maybe {vItlhabmoH!} ("I set it (my power) free!") or {jIlay'Qo'!} ("I refuse to lie!")?