tlhIngan-Hol Archive: Mon Jun 09 17:36:17 2014

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: poS

Robyn Stewart ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

-----Original Message-----
From: DloraH [mailto:[email protected]]
Sent: June 9, 2014 18:14
To: [email protected]
Subject: Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: poS

> > In English we also say "closed fist".  Is this the opposite of an
> > "open hand"?

>> 'a poS'a' ghIt 'ej SoQ'a' ro'? vISovbe'.

> poS'a' ro'?

chaq poS, chaq SoQ, ghaytan poSbe' 'ej SoQbe'. ghaytan ro' 'oH neH.

> qatlh jatlh  [ro' /SoQ/]?

jatlhmo' DIvi' Hol.

> chay' pIm ro' SoQ, ro' je?

lugh ro'. chaq muj ro' SoQ.

> SoQbe'choHchugh ro', taHbe' ro'.

ghyatan ro'vaD lI'Ha' mu' SoQ.

> poSnIS ghIt.
> SoQnIS ro'.
> poSlaH 'ej SoQlaH ghop.

bellaH'a' ghop? SaghlaH'a'? qatlh ghopvaD mu'vetlh Dalo'?

> taQ DIvI' Hol.

In English the redundant terminology may exist for an extinct dialect of
English in which the chab chu' problem existed. The sound combination in
fist is a little awkward. In Klingon I doubt that it is appropriate.

> -- DloraH

- Qov