tlhIngan-Hol Archive: Thu Feb 06 07:42:43 2014

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: tul

Steven Boozer ([email protected])

>> Klingon word: tul
>> Part of speech: verb
>> Definition: hope

DujDaj HubtaHvIS Hegh 'e' tul Hoch tlhIngan
To die defending his ship is the hope of every Klingon. TKW

Qu'Daj ta'taHvIS Hegh 'e' tul Hoch tlhIngan
To die in the line of duty is the hope of every Klingon. TKW

wo' toy'taHvIS Hegh 'e' tul Hoch tlhIngan
To die while serving the Empire is the hope of every Klingon. TKW

Bellerophon, modeler:
> Any canon use aside from the three sentences in TKW that all
> end "tul Hoch tlhIngan?"  nuq tul 'op tlhIngan 'e' vISIv.

Indeed there is:

tlhIngan Hol Dajatlh 'e' vItul
I hope that you speak Klingon (st.k 7/01/97)

naDev bIQumqa' 'e' vItul.
[untranslated] (st.k, MO to SuStel 11/1996)

wanI'vam Dun luleghlaHmeH tlhIngan SuvwI' Duypu' bongeH 'e' lutul tera'nganpu'
We hope that you can send a delegation of honorable emissaries to witness this glorious event. ('U'-MTK)

nughraj Dun lurDechmeyraj Dun je DIvuvta' 'e' lutul HaDwI'pu' 'ej vItul jIH. lIbelmoH paqvam 'e' vItul.
The editors and I hope to have respected your rich culture and tradition, and we hope that you will be pleased with the results. (Vincent Van Gerven Oei's speech at qepHom wa'maHDIch)

tlhIngan Hol boHaDrup 'e' vItul
[untranslated] (Maltz' greeting to qepHom 2013 [Lieven 11/12/2013])

Similar words:

neH 		want (v)

--
Voragh