tlhIngan-Hol Archive: Sun May 06 20:06:39 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' wa' vatlh chorghmaH cha': rewbe' Qu'

Qov ([email protected])

As promised, the start of a new 'ay''a' today. As the lives of the characters are starting to converge, this isn't going far from what you've recently seen. In 'ay''a' chorgh, 'eSSIm and Mahoun progressed from physical attraction to caring for one another and even trying to accommodate each other's cultures. At the end of the chapter, Essim managed not to cut Mahoun open in search of data that could be concealed in him, and Mahoun promised to get a doctor on his home planet to remove it, and send it to her. In 'ay''a' Hut, vajar and crew met Essim, with grass in her hair, right after Mahoun left, and Mahoun beamed back down briefly so he and vajar could {qIHqa'}. Essim had a great time with the Dugh crew and then walked in on their conspiracy, but did not accuse them openly, instead accepting their gift of fresh prey and walking away. That was probably confusing to read. I promised you wouldn't have to wait long to find out what was up with that.

'ay''a' wa'maH

182

rewbe' Qu'

juHDaj ravDaq Ha'DIbaH Surghta'bogh chagh 'eSSIm 'ej qabDaq qIp'egh. moghmo' jachchoH. quvqu'law'pu' vajar beqDaj je. yoH 'ej nong 'ej jaq 'ej HoS. quv qelDI' ghutar, nuv ta'mey qel. maghwI' ghaH 'eSSIm vav 'e' SovchoH ghutar, 'eSSIm lonbe'law'. 'oy'Hey pegh ghajmo' Hota'ro', chaq 'eSSIm 'oy' yajlaH. Hut tup ret wej juppu' chu' ghajmo' Quch 'eSSIm. DaH wej maghwI'pu'Hey tlhejpu'. 'Iw HIq ngaSwI' poSmoH 'eSSIm 'ej tlhutlhchoH.

Sa' luHoH 'e' lunabba'. choltaHvIS 'eSSIm jatlhbej ghutar <qImyal Sa' wIHoH>. taDchoHpu' 'eSSIm 'ej Qochbe'bej latlhpu'. ja'chuqtaHvIS mIw luqelchoH neH. tlhIngan wo' Sa' Hegh lunablI' 'ej chaHvaD chemvaH Hegh rur. reH ghoqwI'pu' QuSwI'pu' je nejtaH 'eSSIm, 'ach DaH bong QuSwI'na' Samta'. quvlaw' 'ach quvlaw'pu' vavoy, 'ej maghwI''a' ghaHpu'.

'eSSIm Du'Daq chaHpu'mo' maghwI'pu', luqoplu'DI' ghaytan 'eSSIm yu'qa' QI'. qaStaHvIS 'eSSIm yIn pIj yu'ta' QI'. loS ben boghpu'DI' 'eSSIm luyu'ta' yaSpu', 'ach pagh Sovpu'. maghwI' ghaHpu' tarven'e' 'ach QuSbe'pu' qorDu' vengHom joq tagha' 'e' tlhoj QI', vaj mejpu'. reH lengDI' 'eSSIm pagh QeD jInmol chu' taghDI' luyu'qa'. peghmey Hutlhpu'mo' 'eSSIm qay'qu'be', 'ach DaH vay' pegh. Mahoun peghtaH 'ej Mahoun DeS peghnISchu'taH. MahounDaq De' So'taH 'eSSIm net SovchoHchugh qay'qu'. 'eSSIm qoplu' 'ej Mahoun ...

not qaSbogh wanI'mey ghu'mey je 'oghmegh, valqu' 'eSSIm yab. MahounDaq De' tu'lu' 'e' SovchoHchugh latlhpu', Mahoun quchlaH QaS 'ej latlh De' SammeH porghDaj 'IH pe'laHchu', HeghtaHvIS. Mahoun Qan neHqu' 'eSSIm. tlhoS QuSwI'pu' tu'be'pu'. Qoybe'pu' 'e' DalaH. lupumchugh QuSwI'pu' Har 'Iv?

'ach tlhIngan matlhqu' ghaH 'eSSIm'e'. 'ej chaq QuS teH 'oHbe'. chaq 'eSSIm qaDmeH QuSwI'pu' Da vajar, ghutar Hota'ro' je 'e' ra' QI'. matlh 'eSSIm 'e' tobta'DI' QI', yaS mojlaH 'eSSIm. pagh chegh vavDaj 'ej ...

qechvetlh QIp qIl 'eSSIm. rewbe' Qu' ta'choH. 'Iw HIq tlhutlhpu'DI', QumwI' chu' 'ej *veS* rI'. meHDaq jang Sogh. jatlhpu' Hota'ro', <HoHqang 'op>. jatlh 'eSSIm, "qImyal Sa'vaD peghbogh De' potlhqu' vIjatlhnIS."[225]
----
SKI: Essim considers the pros and cons and then hails Warfare to turn in the conspirators.
---

[225] This chapter has the unfortunate distinction of being translated from English that had already been translated from Klingon. I must have accidentally hit the space bar while it was highlighted, because when I went to edit it, there was no chapter 182 at all. Fortunately I had translated it into English for a friend, so retrieved it from my outgoing e-mail and translated it back. Not the same, but good enough I hope. I wonder if it seems different from the rest?