tlhIngan-Hol Archive: Tue Jul 31 22:50:49 2012

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' cha'vatlh vaghmaH: bom HoS

Qov ([email protected])

Slightly early again, for the benefit of the Australian contingent.
:-)<br><br>
This is probably the climax 'ay' of the whole epic, and possibly the most
gruesome. Certainly the most gruesome research. Don't read the bonus
materials unless you're really interested.<br><br>
Mahoun was stealing himself to leap from the roof to the ladder on a
nearby tank.<br><br>
250: bom HoS<br><br>
Luhirey pong jatlhtaH yelwIyyItngan, SaQtaHvIS. Supbe' Mahoun. SupmeH
tlhoy tIn chuq. tlhoy Qob. HeHvo' DoH Mahoun. Hew QIbDaq So''egh. may'
bejqa'DI', pumpu'bogh Hew 'ugh bIngvo' ghoSmeH noghtaH Qugh Qel. DI
juntaH Qa'bar. vIHtaHmo' qImyal, cha' HIvwI'pu' junlaH. DaH SuvchuqtaH
'eSSIm qImyal je. mIw vaQ lo'ta' 'eSSIm 'ej qImyal 'etlh botchu'.
<i>chong! </i>HIvlaHmeH Qa'bar, qImyal ratlhmoHlaw'taH. 'ach SIchpa'
Qa'bar, 'eSSIm Hugh mupmeH ro', ret'aq ghap lo'qu' qImyal. Dej 'eSSIm.
'eSSIm QaHmeH Mahoun DuvmoH DujDaj ghIq DuvvIpchoH. wejmaH wej ben jaj
qawmoH jajvam. HIvlI' tlhIngan. noDlaHbe' Mahoun. ngugh beq ramqu'
ghaHpu' Mahoun'e'. DaH HoD ghaH. 'ach rap ghu'. Hegh pIH. tlhuHHa'choHpu'
Mahoun 'e' tlhoj. vulbe'choHmeH chIch QIt pur. ngaD'eghmoHmeH Hew
'uchchoH. taghDu' teblI'. mInDu' SoQmoH. QublaHmeH jot'eghmoH 'e' nID.
qaStaHvIS ghe'naQ, Heghpa' Sub, reH bom. nuj poSmoH Mahoun 'ej wup.
QoQDaj Qav, qa'Daj je vo'taH Mahoun porgh naQ. ghIq mInDu' poSmoH.
ghaH tlhopDaq QamtaH qImyal. yIvbeHDajvo' vay' mach lelmeH SIH'eghtaH 'ej
noghtaH. Mahoun leghbe'law'pu'. qImyal merqu'mo' QoQ HoSghajqu', loQ
DoHchoH qImyal. qIpchuq DaSmeyDaj. pumbe'meH nom qam lanqa'. ghaH 'emDaq
beb HeH tu'lu'. SaH yergho' 'eS, 'ach yergho' qIpDI' qImyal qIv 'o',
qImyal ngaDHa'moH. yIvbeHvo' Doch nejpu'bogh lel qImyal nIH ghop. nISwI'
mach 'oH. vay' 'uch 'e' nID qImyal poS ghop 'ach 'uchmeH SaH pagh. bebvo'
pum qImyal. not ghe'naQ bomwI' Sumqu' Qoypu'chugh vay', merqu'bej ghogh
HoS, 'ach tlhIngan jeylaHbogh nuH'e' 'oHlaH 'e' pIH pagh. [318]<br><br>
bombe'choH Mahoun. tugh ghaH retlhDaq QamchoH Qa'bar. bIng lubej. QamtaH
qImyal 'ach yItbe'. jachtaH neH. rIQqu'chugh qatlh yavDaq pumbe'pu'?
rIQqu'be'chugh qatlh QamtaH neH? pay' ghu' tlhoj Mahoun. qImyal DaqDaq
yav jeq baS naQ. naQvetlhDaq pumchu'pu'mo' qImyal, ghaH DuQchu'pu'. ghaH
Qutlh. qImyal volchaHvo' loQ jeq baS 'erIn. Qa'bar legh qImyal. nISwI'
'uchtaH. bachchoH. qegh'a' qIp tIH wa'DIch. taS ghaychoH qung. HIq rur
pIw. qImyal, Dechbogh yav je yIQchoHmoH. bachtaH qImyal. vIHlaHbe'mo'
QeqlaHqu'be'. Sor qIp. meQchoH Sor naQmey pormey je. pumDI' Sor 'ay'Hom,
HIqHey meQmoH. nom HIq ngengHom DoQ qul. qImyal porgh SIchDI' qul, toS
'ej meQchoH SutDaj. jachqu' qImyal. not rurbogh beymey Qoypu' Mahoun, 'ej
vumtaHvIS tlhIngan joy'wI'pu' SaHpu' ghaH. [316]<br><br>
Mahoun QumwI'vo' jatlh Raulyu ghogh, «Mahoun? chorI'lI''a'? puchpa'Daq
jIHpu'.» jangbe' Mahoun. QumwI' chu'Ha' neH. jatlhrupbe'.[317]<br>
---<br>
SKI: qImyal gets her comeuppance.<br>
---<br>
across some truly horrific impalement links. I couldn't figure out a good
way to impale someone within the confines of <i>Dugh</i>, so I brought
him down with massive infection and perforated intestines and put the
impalement info away. When I met qImyal, however, it seemed a suitable
demise for her. If the scene isn't graphic enough for you, see
http://en.wikipedia.org/wiki/Impalement</a>. With skill or luck--the
internet has examples of both--a person can become completely impaled
without damage to vital organs. I believe this
http://www.hindawi.com/journals/crim/2009/361829/</a> is what happened to
qImyal.<br><br>
[317] I'm writing this as a V7 battle plays out on the mailing list. I
wonder what aspect suffixes others would use for &quot;Were you calling
me? I was in the bathroom.&quot; It's obviously the same as the Klingon
for &quot;Are you calling me? I'm in the bathroom,&quot; and &quot;Are
you going to be calling me? I'll be in the bathroom.&quot; But I hope
only the first makes sense in context. It's more important to me that I
and others put affixes on verbs that result in mutual understanding than
it is that I have a complete definition of the Klingon perfective. Please
tell me any time anything is unclear.<br><br>
[318] I have a friend who is an opera singer, and one day we took her out
for dinner, including a sufficient quantity of wine for us to convince
her to stand up and sing in the restaurant.&nbsp; The power of her voice
was quite startling, and she is a small female, whose voice wasn't