tlhIngan-Hol Archive: Mon Jul 16 07:21:46 2012

Re: [Tlhingan-hol] Klingon Word of the Day: potlh

Steven Boozer ([email protected])

> Klingon word:   potlh
> Part of speech: noun
> Definition:     something important

Used in canon:

  tlhIngan qorDu' potlh
  Klingon Family Values. S13

{potlh De'} "priority message":

  HoD, yo' SeHyaH nIvvo' potlh De' wIHevtaH
  [Captain, we are receiving a priority message from
  [Fleet] Operations Command. (ST5 notes)

Note the homophonus verb {potlh} "be important":

  potlhbe' to'.
  [Tactics aren't important.] (ST3 DVD case)

  tlhIngan qorDu' pong potlh law' Hoch potlh puS
  Above all, the Klingon family name is highly valued. S13

  qorDu' SaHlu'chugh 'ej matlhlu'chugh vaj wa' tlhIngan
   ghob potlhqu'
  devotion and loyalty to family is one of the most
   important Klingon virtues. S13

  batlh potlh law' yIn potlh puS
  Honor is more important than life. TKW

  potlhbe'chugh yay qatlh pe''eghlu'
  If winning is not important, then why keep score? TKW

  tlhIngan wo' yuQmey chovlu'chugh Qo'noS potlh law'
  Hoch potlh puS.
  The principal planet of the Klingon Empire, Qo'noS... S27

  nentay loptaHvIS tlhIngan potlh tlhIngan 'oy'naQ'e'
  The Klingon Painstik is an important part of a
  Klingon's Age of Ascension ceremony. S32

  tlhIngan toQDuj Duj De' potlh
  Klingon Bird of Prey General Specifications. KBoP

  Marc Okrand jIH.  De' potlh vIlab.
  I am Marc Okrand and I bring you an important message. ('U'-MTK)

Related words:

qolqoS 		essence (n)
De' 			information (n)
vIt 			truth (n)