tlhIngan-Hol Archive: Tue Feb 21 09:51:59 2012

[Tlhingan-hol] qo''e' tu'bogh pagh - 'ay' wa'maH wa'

De'vID jonpIn ([email protected])

['entepray'-A yaS SopwI'pa']

GORKON: vanbogh mu'mey vIbach... qo''e' tu'bogh pagh... pIq poH.
Hoch: qo''e' tu'bogh pagh.
SPOCK: Hamlet, 'ay' wej, 'ay'Hom wa'.
GORKON: tlhIngan Hol'e' lo'bogh SeQpIr bolaDpa' muDuQchu'be'qu' ghaH.
CHANG: taH pagh taHbe'.
KERLA: qIrq HoD, Hat romuluS HIq 'e' vIHar.
KIRK: DIvI' ra'ghomquv waw'a'vo' maHopqu', jojmaj chuq 'oHmo' wa'
SanID DIvI' loghqam'e', QaQ ghu'.
McCOY: SoHvaD, ghorqon Qang, pIq poHmaj wa' renwI' SoHmo'.
Hoch: Qang!
SCOTT: chaq pIq poH chovnatlh'e' naDev wIleghtaH.
CHANG: jIHvaD yIja', qIrq HoD, 'ejyo' Dalonqang'a'?
SPOCK: reH roj 'oH 'ejyo' Qu''e', 'e' Harlaw' HoD.
CHANG: Ah.
KIRK: yaS wa'DIchwI' vIghoHQo'qu'.  reH 'ejyo'...
CHANG: toH, HoD, mu'mey Dalo'Ha'nISbe'.  loghDaq Suvrupbogh
SuvwI'pu''e' chaH Hoch SuvwI'pu''e'.
UHURA: Er... Sa', SeQpIr... DaparHa''a'?
CHEKOV: Human DIbmey lughaj Hoch yuQmey 'e' wIHar.  paghvaD nov DIbmeyvam.[1]
AZETBUR: nov... SuQoy'eghlaHchugh neH... Human DIbmey... latlh Seghmey
mawqu'bej pongvam'e'. DIvI' lumuvlaH *Homo sapiens* neH.
CHANG: naDev SaHwI'pu' wIteqbejDI'.
KERLA: ram.  chenbejlI'bogh ghu' wISovchu': tIghmaj QIHlu'chu'.
McCOY: teHbe'!
KERLA: teHbe''a'?
McCOY: teHbe'qu'!
CHANG: taH pagh taHbe'. mu'tlheghvam'e' luqImqu'taH Seghmaj, qIrq
HoD... matlhuHmeH logh wIpoQ![2]
KIRK: tera', *Hitler*, 1938.
CHANG: nuqjatlh?
GORKON: toH... mavumqu'nISbejlI'.

[1] - I know "inalienable" and "alien (to)" are quite different. I did
the best I could with the pun here.
[2] - lebensraum; raum means both room, and space, in German, so I used {logh}.

--
De'vID