tlhIngan-Hol Archive: Sun Oct 23 08:32:55 2011

[Tlhingan-hol] nuq bop bom: 'ay' javmaH cha': <yInroH>

Qov ([email protected])

First, it turns out that the most embarrassing thing I sent to the list
yesterday had nothing to do with spearheads and fissures. I um,
miscounted while counting to two. The body parts I claimed there were
three of in part 61?&nbsp; Let me amend that to two, total. For more
information on the numbers of body parts, see <br>
Reminder: if you let these things accumulate in your e-mail and are now
catching up, I recommend reading it online for the corrected version. You
can read 'ay''a' loS from start to yesterday's episode at
http://nuqbopbom.blogspot.com/2008_04_01_archive.html</a> . I usually
don't post it there until a day or so after it's hit the list.<br><br>
Recap: After providing Mahoun access to a number of Klingon body parts
not seen on TV, Essim got dressed and left.<br><br>
62<br><br>
yInroH<br><br>
pa' chImDaq jatlh Mahoun ?mejpa', mu' DochHa' lu'oghlaHbe''a'
tlhInganpu'?? yopwaH tuQmoHta'DI' chaw'qoq, HIch qatbogh wep je woH 'ej
lojmIt poSmoH. loj 'eSSIm. <br><br>
QumwI' lel Mahoun 'ej Duj rI'. jang QumpIn. ?bIjolrup'a' HoD? wa' rep
bIjatlh. qaSpu' cha'maH loS tup neH.? DochHa' ghoghDaj 'ach vaq 'e' Sov
Mahoun. HI' ghaHbe'mo' lajqang. jatlh ?DapoHchugh DatIvbe'. HIjol.?
jolpa' pawDI' SeHlaw 'emDaq Qam HungpIn. ?nuqDaq tlhIngan?? SIbI' jatlh.
?vISovbe',? jatlh Mahoun. ?qatlh bIghel??<br><br>
?Dutlhej, qar'a'??<br><br>
?Duja' 'Iv? jujIHlI''a'? loQ yInwIj vIpeghlaHbe''a'?? jatlh
Mahoun.<br><br>
DoH HungpIn. ?qajolmeH yInroHlIj vIchevnIS vaj Sumbogh latlh yInroH
vInej. 'a bImoblaw'.? yev HungpIn. ?qayu' 'e' vIHechbe'. Dutlhej tlhIngan
jatlh QumpIn. qaQannIS, HoD.?<br><br>
?bIlugh. SarI'pa' mej. yInroHDaj DaSamlaH'a'?? jatlh Mahoun. bojqu'be'mo'
HungpIn tlho' Mahoun.<br><br>
?vISamlaHbej,? jatlh HungpIn. SeHlaw ruQtaHvIS nItlhDu'Daj jatlh
?yuQvamDaq puSmo' nguSDI' 'ul je yInroH nIS pagh. motlh QumwI' QuvDaq nuv
neH ngu'laH pat 'ach neDev QumwI' Hutlhbogh nuv'e' SamlaH 'ej&nbsp;
yInroHDaj HotlhlaH. yIlegh. tlhInganlI' vISamta'.? jolpat rav lItHa'
Mahoun 'ej HungpIn retlhDaq QamchoH. nuvHey cha'taH jIH mach. ?Huj.?
jatlh Hung yaS. ?pujlaw' yInroH.?<br><br>
?ghaytan Doy'mo',? jatlh Mahoun. mon HungpIn. <br><br>
?vIHon,? jatlh. ?Doy'chugh nuv pIv jaS cha'lu'. vIHbe' 'ej tlhoS
tlhuHbe'. QIt vang'a' tlhIngan tIq?? 'eSSIm 'uch 'e' qaw Mahoun. nom
Qapbej tIqDaj. jIH machDaq tlhoS Qapbe'law'.<br><br>
?jol! DaH yIjol!? jatlh Mahoun. jachchoH. jolpat SeHlaw' QumwI' mup 'ej
jatlh ?jolpat! QelHom!?<br><br>
vang HungpIn. jolpat rav DungDaq wewchoH muD. DIng 'ej tlhIngan be' moj.
wewbe'choHDI' Dej be'. ghaH retlh jaHmeH moD Mahoun. SoQtaH mInDu'Daj.
jIbDajDaq SutDajDaq nujDajDaq je tIr tu'lu'. ghaH DopDaq tlhe'moH Mahoun
'ej nuj HuvmoHmeH SenchoH. chol je Hung yaS 'ej tugh pa' lu'el QeDpIn,
teppIn je. Qel qengbe' Farsajii 'ach rIQwI' boQlaH beq 'op. pawtaHvIS
bejchoH Mahoun 'ej jatlh ?tlhuHbe'taH.?[22]<br>
---<br>
SKI: Mahoun declares a medical emergency and beams up Essim .<br>
----<br>
[22] Damn, was that chapter easier to write than the previous two!&nbsp;
Advice to beginning Klingonists writing stories: let the vocabulary guide
your story. If there's not a word for it, it didn't happen.&nbsp; Advice
to advanced Klingonists writing stories: go somewhere you think the
vocabulary doesn't go, and stretch your skills!<br>