tlhIngan-Hol Archive: Mon Jan 03 10:09:34 2011

Re: fanboys

Ruben Molina ([email protected])

On Mon, Jan 3, 2011 at 7:17 AM, Felix Malmenbeck <[email protected]> wrote:
>> <"I die virgin"> vIjatlhmeH {"not jInga'chuqpa' bIHegh"} vIlo'. qar'a'.
> moHaqmeylIj tInuD!  Hegh 'Iv?
bIlugh. jIHegh.

> nItebHa' nga'chuqlaHbe' wa' nuv.  'a vay' ngaghlaH.
<one person can not perform sex alone. but can mate with someone>
> jInga'chuqpa' - before I have sex with each other
> jIngaghpa' - before I mate
jIyaj.

> 'utbe'law' Ânot mu'.
<the word Ânot does not seem to be essential> qar'a'
> <before I never mate I die>
> <before I mate I never die>
jIyajbe'.

>> <going to>'e' vIjatlh 'e' vISovbe'
> <I do not know that I say "going to">
> jIyajbe'.
bIlugh.  <going to>'e' vIjatlh qatlh 'e' vISovbe'. qar'a'

> <chay' Âgoing to mughlu'?>
<how is translated  Âgoing toÂ?> qar'a'

> <Âgoing to vImughnIS'a'?>
<Do I need to translate Âgoing toÂ?> qar'a'
Âgoing to vImughnIS. bIlugh.

>> 'a {"jajvam jIHegh, cha'leS
> wa'DIch poHneH
>> jInga'chuq"} vIQubpu', nuqjatlh.
> jIyajbe'.
> <Today I die, two days from now only-time-period I have sex for the first time>
{wa'DIch} vIHechpu'.

'ach, {poH}, naDev wotvam vIlo' chay'
jajvam jIHegh, wa'leS wa'DIch poHneH vay' jInga'chuq. qar'a'
jajvam jIHegh, wa'leS wa'DIch poHneH jIngagh. qar'a'

> mu'tlheghvam vImugh 'e' vInIDpu'.  'ach Qatlh.  DIvI' Hol ghoQ 'oH.  ghaytan jatlh tlhIngan, not jIngagh.  nap 'ej tIqbe'.
> ÂjIHegh ghIq jIngagh lururbogh mu'tlheghmey'e' vIqelpu', 'a muyonmoHbe'.  chay' jIngaghlaH jIHeghchugh?  [yIloS!  HIjangQo'!]
<I tried to translate this sentence. But it is complex. It is
Federation's slang. Klingons probably say, "never mate". It's simple
and not long.  I considered sentences resembling ÂI die and then I
mateÂ, but they don't satisfies me. [How can I mate if I die? Wait!
Don't answer me!]>
tlhaQpu' 'oH :)

vIttlhegh rur ÂjIHegh ghIq jIngagh 'ej tlhoch 'oH
'e' vIparHa' :) 'ach qechlIj viyaj.
jIngaghpa' jIHeghqang 'e' vImaSlaw' je.

> qeSmey,
> Ânot jIngagh taHvIS yInwIj.Â
<I never mate while my life continues>

> Ânot jIngagh jIyIntaHvIS.Â
<I never mate while I am living>

> Ânot/wej jIngaghpu' jIHeghDI'.Â
<When I die I never mated> / <When I die I not yet mated>
Âwej jIngaghpu' jIHeghDI'.  'e' vImaS. majQa'.

> Âpagh be' vIngagh jIyIntaHvIS.Â
<I mate none females while I am living>

{jIHegh 'ej pagh jInga'chuqpa'}, nuqjatlh.
{jIHegh 'ej jIngaghbe'pa'}, nuqjatlh.

Felix qatlho'
ruben

Back to archive top level