tlhIngan-Hol Archive: Tue Jul 13 19:35:36 2004

RE: models of excellent language use

Eric Andeen ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

ghunchu'wI':

> vaj poHlIj ngaj yIlI'qu'moH.  Hoch tlhIngan Hol QIn yIlaD.  yImugh.
yIyaj.
> Hoch DalaDmo', nom bIghojbej.  pagh DalaDchugh, laHlIj DaDublaHbe'bej.
> DaDub'egh DaneHbe'chugh, HoS lI' Dalo'Ha'chu'.  poHlIj DawoD.
poHmaj'e'
> DawoD.

> If you want to make the most of your limited time, spend it reading
and=20
> translating the Klingon messages.  I do not believe any other strategy

> will increase your skill with the language.  And if your goal is not
to=20
> improve, I submit that *any* amount of time you spend will be wasted.

pov qeSvam. jabbI'IDghom laDmeH poHwIj vuSlu'DI' ('ej pIj vuSlu'), roD
DIvI' Hol neH ngaSbogh QInmey'e' SIbI' vIwoD, 'ej tlhIngan Hol ngaSbogh
QInmey'e' vIlaD.

pIj Dal DIvI' Hol QInmey 'e' vItu'. 'Iq mumey 'ach 'IqHa' De' Daj. 'ach
tlhIngan Hol vIlaDDI', not 'Iq mu'mey. mu'mey 'Iq qonlaHbe'
po'qu'be'bogh qonwI', 'ej mu'mey 'Iq qonnISbe' po'qu'bogh qonwI'. 'ej
chaq Dal QIn Soj, 'ach not Dal mu'mey, tlhIngan Hol lo'lu'mo'.

SKI: Good advice from ghunchu'wI' - if you can't read everything, throw
out the English and concentrate on the Klingon

pagh

Back to archive top level