tlhIngan-Hol Archive: Sun Jan 11 12:57:03 2004

Re: Tao Te Ching Chp. 21

Agnieszka Solska ([email protected]) [KLI Member] [Hol po'wI']

'op wen 'ay'vam qel ghunchu'wI'. cha' mu'tlhegh vIchoH 'e' chup.

jImugh:

>SubHa' mIw'a' 'ej Sovlu'meH DuHHa'.
>It is elusive and vague.

chup ghunchu'wI':

>Qatlhqu' qechvam.  ngoDmey Huv maSlaw' tlhIngan Hol.
>mIw'a' 'ay'vam DaDelmeH, chaq SeS, QIb, tlhuch joq Dalo'laH.

jImugh:

>>qaStaHvIS Hoch poH
>>Throughout time

chup ghunchu'wI':

>Qapbe' mu'meyvam 'e' vIHar.  chaq qaq <'u' poH>, <poH Hoch> joq.  chaq jaS
>bIja'laH:  <tlhetlhtaHvIS 'u'...>.

toH, mu'tlheghmeyvam vIchoHta'.
loQ mu'tlhegh Qav vIchoH je.

chovnatlh chu':

21K
mIw'a' pablu'DI' neH ghobna' chavlu'.

mIw'a' Dellu'meH nuq jatlhlu'?
QIb rur mIw'a', jonlu'meH DuHbe'.
SeS rur, Hotlu'meH DuHbe'.
QIb rur, jonlu'meH DuHbe' 'ach qech ngaS.
SeS rur, Hotlu'meH DuHbe' 'ach Dol ngaS.
pegh 'ej HuvHa'; 'ach qa' ngaS.

qaStaHvIS 'u' poH
vay' ponglu'DI' not lojchu' 'oH.
vaj DuH Hoch Dolmey mung nuDmeH Qu'.
chay' Hoch Dolmey mung vISov?
not lojchu' Dol vaj vISov.

21E
True virtue comes only from following Tao.

What can one say of Tao?
It is elusive; it's like a shadow.
It is intangible; it is like haze.
Elusive like a shadow, yet it holds ideas within.
Intangible like haze, yet it holds entities within.
Mysterious and dim, yet it holds spirit within.

Throughout time
Once a thing has been named it is never quite gone.
Thus it is possible to view the origin of all things.
How do I know the origin of all things?
I do because things are never quite gone.

'ISqu'
http://www.geocities.com/taoteching_klingon