tlhIngan-Hol Archive: Tue Jun 18 17:47:54 2002

Re: Hol ghojlu''a'?

charghwI' vIjangqa'taH:
>bItlhaQ. wej nger tu'lu'. wa' vIghaj. latlh ghaj SuStel. latlh ghaj MO.
>SuStel
>jatlh <lugh SuStel nger MO nger je! muj charghwI' nger!>

nger'e' ghajbe' MO. nger qonlu'chugh, loylu'. not loy MO, ja'chu'wI'vo' De'
ghojtaHmo' ghaH. Holna' De'vaD 'aghtaHbogh MO ngermey DIperlaHbe'. vIt
DIpernIS.

Have we forgotten something? By convention everything Okrand publishes about
Klingon is "canon", truth. The fact that he doesn't tell us everything at
once is what leaves us room to speculate.

>jIjatlh <lugh ngerwIj MO nger je! muj SuStel nger!>

puq tIDaQo', jIjatlhpu' vIneH, 'ach bInenqu' 'e' vIqaw. qechmey tobmeH pagh
tobHa'meH meqnISlu' jay'. yapbe' mu' "lugh!" potlhqu' qeSvam'e'!

>choqeS. choja' <SuStel nger yIqaDQo'! nger ghajlu'chugh, ngervam yIvuv!>

DavuvnISbe'. 'oHmo' bIQochchugh vaj 'oH yItobHa'. yIjot, yImeq. HochvaD
'e' vIqeS.

>qatlh SuStel DaqeSbe'? qatlh ghunchu'wI' DaqeSbe'? chaHvaD lI'bej je qeSlIj.

DaH jIqeStaHvIS SoH neH qabuSbe'taH. ghaytan qeSwIj lulaD je Hoch latlh. 'e'
vItulba' je. SoH qaja'taH wa'DIch chojangpu'mo'.

--
Andrew Strader

Back to archive top level