tlhIngan-Hol Archive: Thu Feb 21 16:14:20 2002

RE: A -moH suggestion

> ja' SuStel:
> >There's absolutely no funny business going on here.  It's all by the
> >book, no additional grammar necessary.
>
> ghunchu'wI':
> > I would be happy to agree, were it not for the {Ha'quj} sentence.
> > You seem willing to dismiss it as a valid example of usage.  I'd
> > rather use it as a window into the way Klingon grammar works when
> > {-moH} appears on a verb which already has an object.
>
> jIQochbe', ghunchu'wI'. tlhIngan Hol pab mIwna' 'agh chovnatlhvam 'e' vIHar
je. 'ach
Huvbe' Qorwagh'e'. Qorwagh latlh DopDaq qaS vay' 'e' wIbej, 'ach Hoch ta'lu'bogh
wIleghlaHchu'be'. chovnatlhvam wIpojlaH 'ej mIwDaj wIlo' 'e' wInIDlaH, 'ach
wIlo'DI'
malugh wej 'e' wISovlaHbej.

> pagh

jIQochbe' jIH je. roD ghu'vam vIjunlaH. qay'be'. rut mIwvam vIlo' 'ach loQ
vIjotHa'moHlu' jISovlaHchu'be'mo'.

charghwI'

Back to archive top level