tlhIngan-Hol Archive: Wed Feb 06 16:14:20 2002

Re: Olympics

> > "Utah" DabwI'vaD, DunHa'qu' "Olympics"!  wa'Hu' ram, matlhej jupwI' jIH
>je
> > maneH, 'ach vengmajDaq 'oH Sech.
>
>vengrajDaq 'oHtaH Sech'a''e'.
>vengraj Dab Sech'a'.
>vengrajDaq ratlhlI' Sech'a'.
>
> > He'mey'Daq qev ghotpu'.
>
>"People crowd toward the odors."?
>
>Daj ngoDvam. taQ vengraj. ghotpu'raj Devlaw' ghIchDu'chaj.

Oops.  Annoying little buggers, those two letter words; I always want to
close the syllable.  Should haven been {HemeyDaq} (a second extra apostrophe
crept in there as well).

> > Daq ghotpu' qev 'e' vIparqu'!
>
>nuqjatlh?
>
>qevmo' ghotpu', HelIj bot 'ej DumoghmoHlaw'. jIyaj.

Should have been {Daq qev ghotpu'} - but can {qev} ne transitive?