tlhIngan-Hol Archive: Sun Apr 21 18:25:01 2002

RE: "indefinite subject" and "passive voice"

jatlh DloraH:

>The first thing that came to my mind is that you're still thinking in
>English.  At first I thought klingon was simply -backwards- and had to
>think
>like the sentence above.  Now I find myself many times rearranging my
>english sentences into klingon order when I'm not dealing with klingon...
>and not saying things like "is-seen-by".

"Klingon verbs are all passive" 'e' vIjatlhbe' jIH. vay' latlh jatlh 'e'
vIjatlhqu' neH.

pIj tlhIngan Hol vIjatlhDI', "English" Hol mu'tlhegh vImughnIS; DajatlhDI'
bIlugh. 'ach "passive"be' tlhIngan Hol wotmey 'e' vISovbej. <<qatlh>>
vIjatlh; <<qar'a'>> vIjatlhbe'.

>Logical?  I have to deal with illogical humans everyday.  Because humans
>are
>illogical, maybe their view of "logical" word order is... illogical.

<<mu'tlhegh DoS, wot, mu'tlhegh chenmoHwI'>> (Object, Verb, Subject) lo'
Hixkaryana tera'ngan Hol; vaj nIteb tera'ngan "logical" chaH Hixkaryana Hol
jatlhbogh nuvpu'? :P

qatlho', 'ej jangbogh nuvpu' vItlho' je.

Qapla' 'ej Satlho'

ro'Han

"This kingdom thou shalt not take for thine own, wrongfully; for many others
have laboured here no less than thou." - John Ronald Reuel Tolkien, The
Ainulindale Silmarillion