tlhIngan-Hol Archive: Fri Apr 19 13:49:35 2002

Gender

tlhIngan Hol je 'ach pImchu' <gender>meyvam.

DIvI' Hol yIqel. wa' DoS ghajba' DIvI' Hol <gender>. wa' DIp yIwIv; jISaHbe'.
DIpvam vIgnaghlaH'a'? mujang <gender>. <advertising> QIjchu' ngoDvam. reH
ngaghlaw'taH Humanpu'. wejpuH.

DaH tlhIngan Hol yIqel. DoS pIm ghaj <gender>. wa' DIp yIwIv; jISaHbe'.
QumlaH'a' DIpvam jIH je? rIQlaH DIpvam? jaghpu'ma' DIjeghlaHmeH maQumnIS
jupwI'pu' jIH je. jaghpu'ma' DIqaDmeH maQumnIS jaghpu'ma' maH je. jaghma'
DIjeghmeH jaghpu' 'ay'Du' DIrIQnISmoH. jaghpu'ma' DIjeghmeH potlhqu' <gender>.

nga'be'chuqchoHchugh <rabbit>mey, Do'Ha' <wolf>mey.

Dal pagh jagh net Sov. reH nga'chuqmo' Humanpu', buy' tlhIngan ngop!

charghwI'