tlhIngan-Hol Archive: Thu Mar 02 12:36:29 2000

Re: KLIC - My thesis project

jatlh De'vID

> Qov:
> >QapHa'law'pu'mo' jabbI'ID polmeH pat, jabbI'IDlIj wa'DIch vIlaDbe'.  DujlIj
> >DelmeH Seng vIyaj.  muD Duj vIpuvmoH je jIH. motlh /muD Duj/ neH jIjatlh.
> >vIHbe' telmeyDaj 'e' luSov juppu'wI'.
>
> muD'e' Duj vIpuvmoHbe'bej.  "thesis"wIjvaD *helicopter-Hom vISeH.

loghDaq puv'a'?  wutlhDaq puv'a'?  bIQDaq puv'a'?  ghobe'. muDDaq puvbej
janlIj. ghorDaq tagh muD chaq 'e' Datlhojbe'.

=Does it fly in space?  Does it fly underground?  Does it fly in water?
No. It does fly in the atmosphere.  Perhaps you don't realize that the
atmosphere starts at the surface.

> >*helicopter* DaDelmeH, DIngbogh telmey tIbuS.  betleHvaD neH /jIr/
> >lo'lu'law', vaj qaqlaw' /DIng/.
>
> qatlh 'e' Dajatlh?  betleHvaD <jIr(moH)> lo'lu' 'e' vISov.  'ach
> betleHvaD neH lo'lu' 'e' vISovbe'.

cholughmoHta'.  betleHvaD neH lev ngol je lulo'lu'.  DopDaq qul yIchenmoH
QobDI' ghu'.

=You've corrected me.  As lev and ngol are to be used for the betleH only,
I made a mistake.  Sorry.

> qaqmo' <DIng>, mu'vam vIlo'.  DIngnISbogh telmey ghaj DujwIj.

QaQ cha'.
=They're both good.

> >DaH yIqaD'egh.  Duj *attitude* tIDel yInID!
> >
> >=Now take on a challenge.  Try to describe vessel attutudes.

> jonwI' jIHmo' 'ej chIjwI' jIHbe'mo', "attitude" vIyajchu'be'.
> "pitch", "yaw" je vIyaj neH. =)

chungtaHvIS Duj (choHtaHvIS 'et lurgh, tel lurgh joq), "pitch" "yaw" "roll"
je DIqel.
SaSbe'taHvIS Duj, "attitude" wIqel.
qechmey pIm bIH.

=When the vessel accelerates (when the direction of the nose or of the
wings changes), we consider roll, pitch and yaw.
=When the vessel is not horizontal, we consider the attitude.
=They are separate concepts.

chaq vIDellaH:
bank attitude - SaSbe'taHvIS telmey
roll - SaSchoHtaHvIS telmey
pitch attitude - SaSbe'ghach, 'et peplu'pu'/'o' peplu'pu'
pitch movement - SaSchoHtaHvIS 'et 'o' je
yaw - tlhegh chongDaq tlhe'taHvIS

=Maybe I can describe them.
bank attitude - while the wings are not level
roll - while the horizontality of the wings changes
pitch attitude - nonhorizontality, raised nose/rasied tail
pitch movement - while the horizontalness of the nose and tail changes
yaw - turning around a vertical line

wej qechmeyvetlh qelchu'mo' tlhIngan Hol, Qatlh Qu'.  mujoy'taH mu'
/lolSeHcha/.  vIlagh vIneH, 'ach Hat.

=As Klingon doesn't yet take these ideas into full account, the task is
hard. The word "lolSeHcha" tortures me on an ongoing basis.  I want to
disassemble it, but it's illegal.

jInmollIjvaD, qaStaHvIS rep bID *helicopter* DapuvmoH 'e' vIchup.  ghaytan
loSmaH *dollar*mey DaDIlnIS.  muD verghlIjDaq yItlhob.

=For your project, I suggest you take a half hour helicopter 'fam flight.'
It will likely cost you $40.  Ask at your local "airport."

[Will someone please tell me in what language reversing the order of the
number and the countable conveys the idea of "approximate."  It's bugging
me.]

Back to archive top level