tlhIngan-Hol Archive: Wed Apr 12 13:36:29 2000

KLIC: tlhIngan Hol vIlo'taHvIS jIlIH'egh 'e' vInID.

KLIC: tlhIngan Hol vIlo'taHvIS jIlIH'egh 'e' vInID.

wejmaH vagh ben jIH 'ej ngeng na' veng jIDab. Soch ben be'nalwI' 'IH jISaw
'ej munayDI' je jImerqu'. tuqmaj naQmoH cha' puqpu' 'IHqu'. cha' ben bogh
puqbe'wI' 'ej cha' wen bogh puqloDwI'. Do' mururbe'. puqbe'wI'vaD tlhIngan
Hol vIlo'taHvIS jIjatlhDI' ghaH Hagh 'a SaQ je puqloDwI'.

ghunwI' jIH 'a ghunchu'wI' jIHbe'. jIHvaD De'wI'mey, Qujmey, QoQ, HovQeD,
mI'QeD, paqmey, lutmey, wIchmey, qIDmey, De'wI' <artwork>, Holmey je Daj.
*[tlhIngan Hol Daj 'ej motlhbe' law' Hoch Hol vIHaDbogh Daj 'ej motlhbe'
puS.] Hol DelmeH Qov lo'pu' mu'mey 'e' mubelmoH: qechmeychaj Qatlhqu' QummeH
rItlh'e' lo'laHbogh vay' rur tlhIngan Hol.

tlhIngan Hol vIjatlhtaHvIS wej vIpo' 'a tuyajlaH 'e' vItul.

"I will try to introduce myself using Klingon."

"I am 35 years old, and live in Salt lake City. Seven years ago, I married
my beautiful wife, and I was very surprised when she married me back. Two
very beautiful children make our household complete. My daughter was born
two years ago, and my son was born two months ago. Fortunately, they do not
look like me. My daughter laughs when I speak Klingon to her, but my son
just cries."

"I am a programmer, but I'm not ghunchu'wI'. I'm interested in computers,
games, music, astronomy, mathematics, books, stories, myths, jokes, computer
artwork, and languages. *[Klingon is the most interesting and unusual
language I have studied.] The words Qov has used to describe the language
pleased me: Klingon is like paint, which anyone can use to express their
most complex ideas."

"I'm not skilled at speaking Klingon yet, but I hope you can understand me.

- tuv'el

*I have a feeling I'm gonna get nailed for trying to write a sentence like
this...

Back to archive top level