tlhIngan-Hol Archive: Tue Jan 19 21:33:14 1999

Re: KLBC: HovqIj jun Hov wov

ja' HomDoq:
>taHchoHDI' ram, raQHey cher. 'e' vIHar.
>vaj raQHey luDab, qar'a'?
>taHtaHvIS pem, leng 'ej Dabbe'.

jaS maQublaw'.  qaStaHvIS wa' ram neH raQ ru'Daq Qongchugh, Dabbe'taH.
lengbe'taHvIS ramqu' poHvam.  qach luchenmoHchugh qoj pa' pochchugh,
DabtaH jIHvaD 'e' DaponlaH.

>> roD juH le' ghaj bomwI' noy, 'ach not pa' Qong.  reH leng.
>> Dabchugh, ru'bej ghu'.
>juHchaj le'Daq SaHbe'taHvIS, ghaytan mebpa'mey Dab.

mebpa' Dablu' 'e' vIHon.  meb jIHchugh, jISuchlI'.  jIDabbe'taH.

Note to anyone following this thread:  We are not debating grammar.
We are debating personal interpretations of what {Dab} means.  None
of what we say is in any way authoritative.

-- ghunchu'wI'

Back to archive top level