tlhIngan-Hol Archive: Sun Aug 29 21:39:55 1999

Re: law' nabwIj

On Mon, 30 Aug 1999 00:48:10 +0200 Christiane Scharf
<[email protected]> wrote:

> Qu'mey law' Danab, charghwI', batlh Hoch yIta'!
>
> nabDaj DaDelmeH bIjatlh:
>

> >I'm writing this on my Palm IIIx, so the line breaks will look funny for
> >some people, and lowercase "q" and "g" are written with very similar
> >gestures and they appear nearly identical on my screen when underlined
> >(as my Email package does for all text), so there may be some misspelling.
>
> HIja', 'a qay'be'.
>
> >[...]
> >(cha' veng pImDaq lop jupwI'pu' 'ej jIjeS) wejvatlh rep jIQongchoH.
>
> {juppu'wI'}. yIvoq 'ach yI'ol.

jIQongchu'be'pu' net Sovba'.

> >DaHjaj wa'maH Sochvatlh rep be'nI'wI' (*qaro'lIn*) qoS wIlop. jIpawmeH
> >wa' rep bID je vIlengnIS.
>
> Can you really travel a time?

I really was sleepy. {jIpawmeH qaStaHvIS wa' rep bID je
jIlengnIS.}

> >[...]
> >cha'leS jIvumta'DI' QoQ wImuchmeH jupwI'pu' (*wuDI' marSa'* je) juH
>
> {juppu'wI'} again.
>
> >[...]
> >HutleS jIvumta'DI' pagh vInab.
>
> mu'tlheghvam vIleghDI' jIHaghchoH. <jaj SochDIch leS Qun'a'> pay' 'e' vIqaw.

lalDan Davuvba'.

> >jItlhablaw'. qechmey ghajlu''a'?
>
> qechmey lughajlu'bej.

Next to putting a Type 7 suffix on the second verb of SAO,
omitting {lu-} has got to be the most common grammatical error
in the Klingon language, especially on a verb with {-lu'}.

> yIyev. jajvetlh bIDoy'bej, vaj yIQongchu'. vemmoHwI' yIchu'Qo'.

targh chuS ghaj jIlwI'. vemmoHwI' vIpoQbe'.

> bIvemDI',
> jaj yItIv. paq yIlaD qoj jIHlut yIbej. chaq jabbI'IDghomvam QInmey DalaD
> DaneH. qaStaHvIS chorgh jaj DalaDlaHchu'be', qar'a'? vaj law'qu'bej.

jIQongQo' neH. jIlaD.

> >charghwI' 'utlh
>

> HovqIj

charghwI'