tlhIngan-Hol Archive: Wed May 27 10:12:28 1998

RE: HoghwIj

> Hoghvam vebHa' qaS Dajbogh wanI' puS.

I wonder if /nung/ would be better than /vebHa'/?  I was able to parse it,
but I sure does look strange!  I suspect there's a word we don't know yet,
the /Hogh/ counterpart of /Hu'/ and /ben/, as well as a counterpart for
/leS/ and /nem/.  I believe I recall charghwI' saying simply /SochHu'/,
which may be more precise than "a week ago."  (But aren't Klingons always
precise?)

> pay' QapHa' be'nal Duj
> vIHHa'moHmeH jan.  jan tI'meH Sochvatlh DeQ poQlu' jay'.
> 'ach DujDaq potlhqu'ba' vIHHa'moHmeH janmey, vaj 'oy' wISIQnIS.

Do'Ha'.

> qawmeH lop (*Memorial Day*) wIlop jIH qorDu'wIj je.  HurDaq qul
> wIlo'taHvIS Ha'DIbaH wImeQ. Dargh bIr wItlhutlh.  'oQqar taplu'ta'bogh,
> qurgh SuD je wISop.  jIHDaq lut "*Bean*" wIbej jIH puqloD je.  tlhaQqu'
> lutvam. *japan* lut "jIlwIj *totoro*" wIbej jIH puqbe' je.  'IHqu' lutvam
> 'ej Daj.

Dun /'oQqar taplu'ta'bogh/!  vIlaDDI' pe'vIl jIHagh.  Qanqor bom vIqaw,

	vaj DaSmeymaj bIngDaq chaH DIbeQmoHchu' jay'!

chaq bomvamvaD /tap/ lugh law' /beQ/ lugh puS.  'ach mu' tamlu'chugh,
buy'be' mu'tlegh:

	vaj DaSmeymaj bIngDaq chaH DItapchu' jay'!

Do'Ha'.

> pItlh.
>
> SKI:  tere'S describes an uneventful week.
>
> -- ter'eS

--Holtej

Back to archive top level