tlhIngan-Hol Archive: Tue May 19 02:39:51 1998

RE: Quj bej Holtej qorDu'

> > yaHwIjDaq wejHu' cha' 'ov vumwI'pu', 'ej jIQap.
>
> jIyajchu'be'. chay' cha' 'ovlu'?

jIyajchu'be' je!  nom QInvam vIghItlhmo' chaq jIQagh.

> > qaSDI' wa'maH wej rep tagh Quj.
>
> paSqu'. wa'maH wejvatlh rep tagh Quj 'e' vIpIH, 'ach tlhoS
> ramjep taghlaw'...
>
> > mapawmeH taghpa' Quj, qaSDI' DungluQ juHmaj
> > wImej.
>
> nI'qu' lenglIj. wa'maH cha' rep poQlaw'.

jIQaghba'.

DopDaq qul yIchenmoH QobDI' ghu'.

> > poS yotlh Sum 'ay'maj.  Quj wIbejlaHchu'.
>
> Dajqu':
>
> "Our section is near left field."
>
> "Our section of the near field is open."
>
> poS yotlhDaq poS 'ay'raj, qar'a'?

/poS yotlhDaq Sum 'ay'maj/ 'e' DaHech 'e' vIHech'a'?  I thought about this,
and concluded that I'm not sure if stative verbs *cannot* take an object.
In most cases it's clear they don't, (like */Soj vIghung/ doesn't make any
sense, at least I don't think so), but /Duj vISum/ might.  I guess I was
over-analyzing it.

> > qaStaHvIS *inning* chorghDIch, Hoch 'eb jonHa' juHqo' ghom.  vagh moQ
> > chuHwI' [3] wInatlh.  rInDI' *inning*vam, juHDaq qet vagh ghol
> QujwI'.  not
> > juSqa' ghommaj.
>
> Do'Ha'. batlh Hegh'a' vay'?

ghobe' jay'!  regh pagh, Hegh pagh.  ghu'vammo' Dal Quj!  (jISaghbe'ba'.)

> > SKI: Holtej won tickets to the ballgame, and took his family.
> >
> > --Holtej
>
> charghwI'

.-=-. Holtej

Back to archive top level