tlhIngan-Hol Archive: Wed May 06 07:53:58 1998

RE: KLBC: A few sentences (back after negelcting klingon for a

At 02:21 98-05-06 -0700, Holtej wrote:
}
}Qovvo':
}
}> I'm reading a linguistics textbook that's way over my head at the moment,
}> and I expect I've either overcompensated and insulted your intelligence or
}> else it's rubbed off on me and I'm unintelligible.
}
}Holtej yajlaH pagh net Sov.  ;)

qechqoqmeychaj potlhmoHmeH chIch mu'tlheghmey'e' yajlaHbe' vay' qonlaw'
Holtejpu'vetlh.  mu'mey pegh vImughDI' pIj vIt motlh lujatlhlaw'.  *Canada*
Sung Holmey Seghmey vISaH.  wa' vIghojmeH wa' vIwIv vIneH.  Holmeyvam
Delbogh paqmey vIlaDlI'.  chay' pIm Holmey?  chay' rurchuq?  ratlh jatlhwI'
'ar?  ghur jatlhwI'pu' pagh nup?  'ach jIHvaD qonbe'bejmo' Holtejpu' mumogh Qu'.

ghaytan *Hulq'um'i'n'um'*[1] (wa' *Coast Salish* Hol) vIHaD 'ej chaq *Inuk*
*Inuktitut* joq vIHaD je. chaq *T'lingit* vIHaD.  jIHvaD tlhaQ: tlhIngan
*T'lingit* je.  ({tlh} 'oHba' <T'l>vetlh'e'.  {ng} 'oH je <ng>vetlh'e' 'e'
vISovbe'. motlh jatlhlu' <ng-g>, DIvI' Hol jatlhtaHvIS, 'ach chaq qalmoH
DIvI' Hol jatlhbogh roghvaQ.)  <*T'lingit* *T'shimsim* tlhIngan vIjatlh>
jIjatlhchugh *Star Trek* luqelbe' 'IjwI'pu'wI'. ;-)

[1] The ' actually represent diacritical apostrophes over the preceding
consonants.  The one after i is an acute accent that I think is a stress mark.

SKI: Qov is looking over Canadian First Nations languages to decide what to
learn next.

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level