tlhIngan-Hol Archive: Sat Feb 28 12:35:50 1998

Re: KLBC: ram Hurgh

At 14:04 98-02-27 -0800, HovqIj wrote:
}DaHjaj "be melancholy" jIH. ghu'vammo' QInvam vIqon. mu'mey potlh law'
}pab potlh puS. mIwmey vIpabqang, 'ach pab Qatlh SovwIj vIDaj 'e'
}vIHechbe'.

'ach KLBC Dalo'mo' vInuDqu'.

}Hurgh Hur
}pagh legh mInwIj lur
}ram
}So'  Hoch Hov

So' is "hide" not "be hidden."  Fine if you are, as poetry certainly permits
you to, saying that the stars have some volition in the matter. (My very
first KLBC turned into an argument about whether {So'} or {So''egh} was
correct here. Canon on page 69 says it's just fine).

}Dach maSwov
}'e' wISov
}ram
}yotmey vIghoS
}HuDmey vItoS
}Hurgh nIH, Hurgh poS
}jajlo' vIloS
}ram
}tam
}tIqwIjDaq ram
}ghu'vam yItam

}ghItlhvam vImugh, 'ach qabmo' DIvI' Hol ghItlh tlhIngan QInwIj boyajlaH
}'e' vItul.

nIvba' tlhIngan Hol ghItlh.

}I walk the fields.
{yot} is invasion.  I read this as "I approach the invasions." Field is
{yotlh}. I would use a translation of {ghoS} that suggested less randomness
of direction than "I walk the fields."  maghwI' ghaH mughwI''e'

Qov     [email protected]
Beginners' Grammarian

Back to archive top level