tlhIngan-Hol Archive: Fri Feb 27 07:58:10 1998

KLBC: veS Sov

ghunchu'wI'vaD

    rIn *Carnaval* vaj  jIchegh    :-))

                The "art" of war  (The knolegde of war)

    wo'vaD potlhqu' veS Suv. yIn Hegh ghap Hap 'oH
vaj  wanI'mey HochDaq qelnIS veS Sov.

    qelnISbogh vagh Qu'mey potlh tu'lu':

1. chut quv: DevwI'chaj muvghom matlhchoHmoH(1). lughoStaHvIS
    Suvrup 'ej Hegh luqaDvIpbe'. Qob luHajbe'.
2. chal: pem rom je 'oH; muD bIr tuj muD je 'oH 'ej muD
3. puH: chuq tIq chuq mach je 'oH; Qob Hung je 'oH;
    puHmey beQ HuDmey 'oH 'ej yIn Hegh je 'ebmey
4. pIn: ghobmey law' Hech: Sov nuv 'Il nuv yoH nuv naQ(2) je
5. mIw Sun je: mangghom patlh 'oH; yaS moch;
    QaSvaD pawmeH boQ Quvmey leH 'ej QI'mey jomey loH

vagh Qu'meyvam Sov SovnISchu' Sa'. Sovchu'chugh nuv nuv vaj Qap
'ach Sovbe'chugh nuv vaj luj.

    The "art" of war is extreme important for the empire. It's a
matter between life and death then it must be accounted
in all circunstances .

    There are 5 important tasks which must be consider:

1. The "moral" law: it will cause the people to be loyal their leader.
    While they are following him  they will ready to fight and they
    won't afraid to challenge the death. They won't dread the danger.

2. The sky: It means the day and the night; the heat and the cold
    and the weather.

3. The land: The land is the large and small distances; the danger
    and the security; the flat lands and mountains and the opportunities
    of life and death.

4. The boss: He means many virutues: the knoledge, sincerity and
    the brave.

5. The "metlhod" and discipline: it's the rank of the army; the
    superior officers; the maintenance of the roads in order to
    the supplies arrive to the troops.

    A General must know perfectly these 5 tasks. The person who
knows them will succed but the person who doesn't know them
will fail.

(1) DevwI'chaj muvghom matlhchoHmoH.  I'm not sure if it means:
    "it cause loyal the people their leaders".

(2) I don't know if I can use "a sincere person" and so on,
    to express the substantive "sincerity", or the Verbal
    Suffix 9 -ghach  "naQtaHghach" - act of been sincere.
    I always try to avoid its use.

Edy

Back to archive top level