tlhIngan-Hol Archive: Tue Aug 11 08:03:10 1998

Re: Alternative approach to learning klingon

According to Matthew Peperell:

> What about obtaining klingon texts, such as Shakespeare / The Bible and
> translating into english to implant klingon grammer in my brain.  This
> way the concepts shopuld become second nature and I will not have to
> unlearn anything I may have learned incorrectly.  It should be more
> effective than me composing klingon messages and having half of what I
> write corrected.  Don't get me wrong, I'm not complaining (far from it;
> I appreciate any help I get), it's just that the approach of using this
> list for beginners seems to me to be a little slow.  This method will
> have the added bonus of teaching vocabulary, instead of browsing a list
> and then picking a word to use at random.
>
> Does anyone have any thoughts on this?

tlhIngan Hol vIlo'DI' 'ej QIn tIq vIlabDI' bepqu' taghwI'pu'
puS. ngajnIS Hoch mughmeH Qu'. napnIS Hoch. DIvI' Hol vIlo'nIS
'ej Hoch tlhIngan Hol vImughnIS jIH 'e' poQ bepwI'pu'! QInwIj
motlh vIlabtaHchugh vaj DI moj jabbI'IDghomvam 'e' Harlaw'
taghwI'pu'vam. DaH bIghojmeH paq'a' Damugh DaneH. tIqqu'.
napbe'.

not yon Hoch. toH! SoHvaD jIlaD. mubuSHa'laH bepwI'pu'!

SoHvaD labtaH latlhpu' je. jatlhchu' 'Iv? yIlaD 'ej yIwuq.
batlh jatlhbogh vay' yIvuv. batlhHa' jatlhbogh vay' yIbuS.
laHlIj yIDub.  qaQaHlaHchugh, jIQuch. qaQaHbe'chugh vaj ghaytan
laHlIj DaDubtaH. jIram.

'ach mu'mey law' DaneHchugh, mu'mey law' qanob. naDev jIHmeH
meqvam 'oH.

Qatlhqu' mu'tlheghwIj Qav 'ach qechwIj Del 'e' vIHar. mu'tlhegh
DublaHchugh latlh, vaj yIruch!

> --
> Matt Peperell <[email protected]>
> "Hope for the best, prepare for the worst, be satisfied with the mediocre"

yIn yItIv. qeq 'oHbe'. yIchu''egh!

charghwI'

Back to archive top level